2012. február 9. csütörtök - Abigél, Alex. Holnapi névnap: Elvira

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

A hülyeség nem ismer határokat

piréz - 2012.02.09 14:45

Hogy mik vannak...

piréz - 2012.02.09 14:44

A jövő emlékei

piréz - 2012.02.09 14:43

Kedves moderátor! Ehhez mit szólsz?

piréz - 2012.02.09 14:43

Hát milyen országban élünk?

piréz - 2012.02.09 14:42

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

magyar nemzett - 2012.02.09 14:40

SZDSZ

Rózsa Misi - 2012.02.09 14:34

A MALÉV megmentése

Li Taj-po - 2012.02.09 14:18

Orbán a király !

Csülök - 2012.02.09 14:11
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Hétfő, 2010. június 21. 10:22
168 Óra Online írása - Forrás: MTI

Napi három-hat csésze

A kávé és a tea mint csodaszer

  • Tetszik:
Mérsékelten fogyasztva a tea és a kávé is csökkenti a szívbetegségek kockázatát – állapították meg holland kutatók.
Egy átfogó, huzamos ideig tartó vizsgálat során a tudósok arra az eredményre jutottak, hogy napi három-hat csésze tea elfogyasztása akár 45 százalékkal is csökkentheti annak a veszélyét, hogy az illető szívbetegség következtében hal meg. Hatnál több csésze esetében a szívbetegségek kialakulásának esélye 36 százalékkal kisebb, mint azoknál az embereknél, akik naponta kevesebb, mint egy csészével isznak. A kávéfogyasztóknak nem ennyire jók a kilátásai, bár napi kettő-négy csésze kávé még mindig 20 százalékkal csökkenti a szívbetegségek kialakulásának lehetőségét.

A tudósok kutatásaik eredményét az Atherosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology című szaklapban közölték. Az utrechti egyetem orvostudományi központjának kutatói azt is megállapították, hogy sem a kávé, sem a tea nem kedvez az agyvérzés kialakulásának. "Eredményeink szerint a tea- és kávéfogyasztás az előnyök mellett nem jelent nagyobb kockázatot a szélütést és más betegségek okozta halálozást illetően" - mondta el Yvonne van der Schouw, a tanulmány vezetője.


A kutatók tizenhárom év alatt összesen 37.514 ember kávé- és teafogyasztásáról szóló adatait gyűjtötték össze, majd ezeket összehasonlították az adott körben jelentkező szívbetegségekkel és a halálokokkal.

Az eredményeket tekintve azonban pontatlanságokkal is számolni kell, mivel a tea- és kávéfogyasztók szokásai élesen eltérőek lehetnek. Így a tény, hogy a kávé kisebb mértékben csökkenti csak a szívbetegségek kockázatát, erősen összefügghet azzal, hogy a kávét fogyasztók gyakrabban dohányoznak, mint a teaivók.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

Táncsics Alapítvány
A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!