2012. február 8. szerda - Aranka. Holnapi névnap: Abigél, Alex

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

A Jobbik Európába

Joszip Vragics - 2012.02.08 05:35

Hoffmann Rózsa bődületes tervvel állt elő

Joszip Vragics - 2012.02.08 05:28

A FIDESZ vizet prédikál, és bort iszik......

Joszip Vragics - 2012.02.08 05:25

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

S Ruberg - 2012.02.08 00:10

400 forintos svájci frank?

csillagfény - 2012.02.07 23:15

Kedves Feri !

Commander - 2012.02.07 22:50

Éljen Schmitt Pál !

Commander - 2012.02.07 21:35

Konföderatív Európa

Commander - 2012.02.07 21:27

ORBÁN A MAGYARSÁG MEGOSZTÓJA

Commander - 2012.02.07 21:15
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Hétfő, 2010. február 1. 20:55
168 Óra Online írása

Nem is olyan ártalmasak a cukrozott löttyök!

Édes gondolatok

  • Tetszik:
Kutatások kimutatták, hogy van kapcsolat a vércukorszint és a gondolkodás között – írta a Napidoktor.hu.
A nehéz döntések meghozatalához kognitív erőforrásokat használ fel az agy, a források növelésével visszaállítható a vércukorszint. Egyetemi kutatók vizsgálták, hogyan befolyásolja a vércukorszint a jövővel és jelennel kapcsolatos gondolkodásmódunkat.

Az önkénteseknek egy sor olyan kérdést kellett megválaszolniuk, mint például szívesebben kapnának egy bizonyos összeget holnap, vagy egy nagyobbat egy későbbi időpontban. A válaszadás előtt és után cukrozott vagy édesítőszert tartalmazó üdítőitalokat itattak velük. Megmérték a vércukorszintjüket a kísérlet előtt, és a fogyasztások után is.

„Az emberek előnyben részesítették az azonnali jutalmat szemben a később kínált összeggel a vércukorszint hatására” – olvasható a Psychological Scienceben. Azok az önkéntesek, akik hagyományos, cukrozott italokat ittak, nagyobb valószínűséggel választották a későbbi, nagyobb összeget, mint azok, akik cukormentes üdítőt ittak.

Alacsonyabb volt ugyanis a vércukorszintjük, ezáltal inkább az azonnali, kisebb összeget szerették volna. Ezek a megállapítások összekapcsolják az alkalmazkodásra utaló döntéshozatali mechanizmust az olyan metabolikus célzásokkal, mint a vércukorszint.

Ha több energia áll az ember rendelkezésére, vagyis magasabb a vércukorszintje, akkor hajlamosabb inkább a jövőbe mutató döntések meghozatalára, derült ki a vizsgálat eredményeiből.

Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

Táncsics Alapítvány
A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Thomas Burdenell alias Lord Cardigan (1797-1868)
Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!