2012. május 24. csütörtök - Eszter, Eliza. Holnapi névnap: Orbán

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

Hát milyen országban élünk?

Qkory - 2012.05.24 18:08

ÚSZÁS

Qkory - 2012.05.24 18:03

Hogy mik vannak...

Qkory - 2012.05.24 17:58

(k)Áder János a horgonyember!

Lé Hűtő - 2012.05.24 17:04

Klubrádió - Vége

Lé Hűtő - 2012.05.24 17:01

AMIRE MÉG AZ MSZP SEM VETEMEDETT!

Lé Hűtő - 2012.05.24 16:58

Vízilabda

Qkory - 2012.05.24 16:30

Mount Everest másképpen....

franciscarsac - 2012.05.24 16:26

Demokratikus Koalíció Pártja

Csikar - 2012.05.24 15:49
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Szombat, 2008. november 15. 14:07
168 Óra Online írása

Mennyi egy hivatalnok túlélési esélye...?

  • Tetszik:
Elsősorban az életmódtól függ, mekkora annak a kockázata, hogy valaki szívinfarktusban hal-e meg - ez régóta ismert tény. Brit kutatók most kiszámolták, mennyire számít az egészséges életvitel.
Kimutatták: ha valaki az egészségtelen életmódot egészségesebbel váltja fel, kevesebb, mint felére csökkenti annak az esélyét, hogy halálos következményű szívinfarktust kapjon. A londoni University College kutatója, Mika Kivimäki és kollégái eredményeiket a The Lancet című szaklapban adták közzé.

A kutatók négy egészségmérőt értékeltek. A legnagyobb sikerrel a koleszterinszint csökkentése járt, ezt követte a dohányzásról való leszokás. Nézték még a vérnyomás és a vércukorszint csökkentésének hatását is.

Mika Kivimäki csapata összesen 17.186 negyven és hatvan év közötti férfi hivatalnokot figyelt meg. Mindegyikük életstílusát nyomon követték, majd ellenőrizték, hogy tizenöt éven belül meghaltak-e koronaér-szűkület következtében.

A kutatók jelentése szerint a vizsgálatok résztvevőinek nem is kellett ideális értékeket elérniük ahhoz, hogy 57 százalékkal csökkentsék a szívinfarktus általi halál kockázatát. Adataik szerint elegendő, ha nem dohányoznak, és vérnyomásukat egy kevéssel az optimális érték irányába tolják el. A koleszterin- és vércukorszintet is megéri kissé redukálni.

Azok az emberek, akik soha nem dohányoztak, és ideális volt a vérnyomásuk valamint a koleszterin- és vércukorszintjük, a kutatás szerint hetvenhárom százalékkal csökkentették az infarktus általi haláluk esélyét. A legnagyobb befolyása itt a dohányzás mellőzésének volt, írják a kutatók.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
Hirdetés

A világ nyitva áll

Péntek, 2012. május 11. 12:37

Gyorsabban szeretne szállítani, ráadásul még több helyre a világon? Bízza a FedExre. Legyen szó importról vagy exportról, expressz vagy economy szolgáltatásról, nagy- vagy kisméretű csomagról, mindig készen állunk, hogy az Ön számára legmegfelelőbb megoldást kínáljuk.
Címkék: hirdetés
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!