Mivel lehet megelőzni az emlőrákot? Itt egy hasznos tipp -vékonyaknak!
A gyümölcsben, zöldségben, teljes kiőrlésű gabonában gazdag, édességben és feldolgozott húsárúban szegény étrend csökkentheti az amerikai fekete nőknél a mellrák kockázatát.
50 778 afroamerikai nő egészségét és életmódját követték nyomon tizenkét éven át az Egyesült Államokban. 1995 és 2007 között a vizsgálatban résztvevők közül 1094 nőnél fedeztek fel mellrákot.
A kutatók megállapították, hogy bár a teljes vizsgálati csoportot tekintve nincs összefüggés az étrend és a rákkockázat között, a normál súlyú nők csoportján belül jelentősen, akár 30 százalékkal kisebb volt a rák kialakulásának valószínűsége, ha kiegyensúlyozott étrenden éltek – írta az MTI.
A tanulmány szerint a túlsúlyos nők körében nem csökkentette az emlőrák kockázatát az egészségesebb étrend. A megállapítás elsősorban a fiatal fekete nők számára lehet fontos, mert a kiegyensúlyozott étrend pozitív hatása főként a nem-hormonfüggő, menopauza előtti mellrákra érvényes.
A tanulmányt az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóirat legutóbbi száma közölte.
HozzászólásokÖsszesen: 0 db
A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!
Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!
Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!