Aki rendszeresen elblicceli a reggeli étkezést, könnyebben elhízik, vastagabb hájréteget gyűjt a hasi régióban és magasabb lesz a koleszterinszintje is. Ezek a kockázati tényezők mind szívbetegségekhez vezethetnek. A vér inzulinszintje is megemelkedik, ami a cukorbetegség egyik figyelmeztető előjele lehet.
Az
American Journal of Clinical Nutrition hasábjain megjelent tanulmány kimutatta, hogy azok a legveszélyeztetettebbek, akik rendszeresen evés nélkül indultak el iskolába gyerekkorukban, és ezt a rossz szokást felnőttként is megtartották. Habár korábbi kutatások már utaltak arra, hogy a reggelizés jót tesz a szívnek, ez az első tanulmány, mely beszámol
a reggeli elhagyásának hosszú távú veszélyeiről. Az eredmények szerint a gyerekként korgó gyomorral elindulók már húszas éveik végére jó úton haladnak a szívbetegségek felé. A tudósok szerint ennek egyik oka az lehet, hogy ők hajlamosabbak cukros rágcsálnivalót nassolni, viszont kevesebbet mozognak, nem fogyasztanak annyi rostot, vitamint és ásványi anyagot. A többi étkezés sem a megfelelő időpontokban kerül náluk sorra, állítják a kutatók, akik 2184 húsz év feletti önkéntest vizsgáltak. Catherine Collins dietetikus szerint a reggeli elhagyása az egyik jele az egészségtelen, kaotikus életmódnak.
HozzászólásokÖsszesen: 0 db
A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!
Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!
Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!