delisa írása
2012. március 18.

Stockholm az új kedvenc

Harmadik az európai fővárosok között

Kétségtelen: Stockholm divatba jött. Amint ezt pár évvel ezelőtt tapasztalhattuk Barcelona, vagy korábban Isztanbul esetében is. Az elmúlt évet tekintve, a svéd főváros vált a harmadik legnépszerűbb utazási célponttá Európában, Párizs és Amszterdam mögött, s megelőzve a nemrég még topfavoritnak számító Berlint és Londont.

Egyre több európai választja Stockholmot úticélként, s e jelenség hullámain sikeresen szörfölnek a svéd turisztikai ipar szereplői – állapítja meg a minap közreadott tanulmányában a Berger stratégiakutató intézet. – Stockholm, ellentétben a legtöbb európai nagyvárossal, képes volt jelentősen megnövelni hotelszobái számát amellett, hogy ezek ára is stabil maradt.

Világos összefüggés látható Stockholmban is az idegenforgalmi iparág "legütősebb" árucikkének számító kongresszusok fajtája és száma – valamint a hotelek bevételi mutatói között. Kiugró példaként említhetjük a város közepén álló vadonatúj Stockholm Waterfront Congress Centre -t, amely tavaly mintegy 30.000 konferencia-résztvevőt fogadott, melyek fele külföldről érkezett.


Hogy egyre többen választják Stockholmot, a legnagyobb szerepet mégis a város sajátos szépsége játssza, no meg ahogy működik: a színvonalas közösségi közlekedés, a közbiztonság, s a turistáknak nyújtott kiváló szolgáltatások.

A Berger-tanulmány megállapítja azt is, hogy az idegenforgalom, mivel magas az "élőmunka-igénye" lassan, de biztosan növeli az egész országra kivetített foglalkoztatást és a bevételeket is. Az elmúlt tíz év folyamán a turisztikai területeken dolgozók száma ötször annyival nőtt, mint általában a svéd gazdaságban. Az idegenforgalom ráadásul kevésbé konjunktúra-érzékeny, mint azt gondolnánk: a fenti időszakban a 150 milliárd koronás éves bevétel 250 milliárdra kúszott. S tán nehezen hihető az is, hogy a beutazó turizmus több pénzt hoz a kincstárnak, mint amennyit a svéd autó- valamint a vas-és acélipari export együtt!

Legfőbb ideje, hogy turisztikai piac helyett desztinációként tekintsünk magunkra – a Stockholmba érkezők immár sokkal nagyobb tömeget képviselnek, mint az e térségből kiutazók. Az is fontos, hogy a város idegenforgalommal foglalkozó politikusai és szakemberei világos turisztikai profilt rajzoljanak meg Stockholm számára, s azt feltétlenül tegyék nemzetközileg is nyilvánossá. A vizsgálatunkba bevont 24 európai főváros közül ugyanis, annak a hétnek – például Bécsnek, Amszterdamnak – van legnagyobb sikere, mely rendelkezik ilyen több nyelven közzé tett hosszú távú turisztikai tervvel. – szögezi le végül ajánlásai sorában a tanulmány.

A vizsgálódás szempontjai:
• Az adott város megközelíthetősége
• A beutazó turisták száma
• A hoteléjszakák száma személyenként
• A hotelben eltöltött éjszakák összessége
• A hotelágyak számának növekedése
• Az egy hotelágyra számított nyereség összege
• A kongresszusok, konferenciák száma

A kedvencek listája Európában
• Párizs
• Amszterdam
• Stockholm
• Bécs
• Berlin
• Róma
• London
• Madrid
• Prága
• Isztanbul

Forrás: Svenska Dagbladet, konzervativ-liberális napilap

Kapcsolódó korábbi cikkem:
Stockholm Green Capital
Vagabond vikingek
Bezzeg Sverige
Budapest már nem favorit


Még több érdekes olvasnivaló a SVÉDASZTAL kínálatában.


Emlőrák

Hozzászólások
Összesen: 1 db

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztráljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

Hozzászólhat a Facebook azonosítójával is.
Kattintson a "Facebook bejelentkezés" gombra!
Hozzászólás Facebook regiszrációval
damika
2012-03-18 09:43:10   #1

Én is ajánlanám Stockholmot, ahol a szépségén kívül még találni józan gondolkodást, tisztességet, becsületet és még sok-sok egyéb (számunkra) tanulni valót. Ránkférne.

1

Kedvezménykártya a 168 Órától

EDC kártya, akár Önnek is

Kedvezménykártya a 168 Órától

2014. július 10. csütörtök
Megosztások