2012. február 8. szerda - Aranka. Holnapi névnap: Abigél, Alex

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

Éljen Schmitt Pál !

zoja - 2012.02.08 06:23

Társalgó, 2012. február

Joszip Vragics - 2012.02.08 06:12

A Jobbik Európába

kertész - 2012.02.08 05:44

Hoffmann Rózsa bődületes tervvel állt elő

Joszip Vragics - 2012.02.08 05:28

A FIDESZ vizet prédikál, és bort iszik......

Joszip Vragics - 2012.02.08 05:25

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

S Ruberg - 2012.02.08 00:10

400 forintos svájci frank?

csillagfény - 2012.02.07 23:15

Kedves Feri !

Commander - 2012.02.07 22:50

Konföderatív Európa

Commander - 2012.02.07 21:27
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Kedd, 2010. február 2. 16:18
168 Óra Online írása

Sárga és piros

Téli csodafegyver: a béta-karotin

  • Tetszik:
A béta-karotin az A-vitamin legfontosabb forrása, és szinte minden sárga és piros növényben megtalálható.
A zsírban oldódó A-vitamin ugyanis az egészséges nyálkahártyák és a jó látás letéteményese, de mivel túladagolása veszélyes lehet, sokkal biztonságosabb, ha természetes béta-karotinnal pótoljuk.

- Már az is segíthet a szürkületi látás visszaállításában, ha napi egy sárgarépát elropogtatunk, hiszen például a farkasvakság is az A-vitamin hiányának egyik legsúlyosabb jelzése.

- Mivel a béta-karotinoidok antioxidánsként is megállják a helyüket, hasznosnak bizonyultak egyes rákfajták, például
tüdő-, gyomor- bőr és vastagbélrák megelőzésében. A kutatók szerint az A-vitamin rákellenes hatása pontosan annak köszönhető, hogy a vitamin elősegíti a sejtdifferenciálódást, és ezzel ellenőrzés alatt tudja tartani a daganatos sejtek differenciálatlan növekedését.

- A téli sportok szerelmeseinek sem árt egy kis béta-karotin raktározás, hiszen a sárgás színű festékanyag szabadgyök-blokkoló tulajdonsága révén képes közömbösíteni az erős napsugárzás hatásait és egyenletesebb barnulást is biztosít.

- A manchesteri egyetem vizsgálataiban az is bebizonyosodott, hogy a nyers táplálékkal elfogyasztott béta-karotin csökkenti a gyermekkori allergiahajlamot.

Forrás: www.oxygenmedical.hu, www.orvostkeresek.hu
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

Táncsics Alapítvány
A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Thomas Burdenell alias Lord Cardigan (1797-1868)
Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!