A rendszeresen, de mértékkel fogyasztott csokoládé csökkenti a szívelégtelenség kockázatát – derült ki egy svéd tanulmányból.
A csokoládé egészségmegőrző tulajdonsága azonban akkor már nem érvényesül, ha a nők naponta egy vagy több adag csokoládét fogyasztanak. Egy adag csoki alatt a tudósok átlagosan 19-30 grammot értenek. A kutatók a vizsgálati alanyok csokoládéfogyasztását és annak a szívre gyakorolt hatásait kilenc éven keresztül kísérték figyelemmel. Észrevételeik szerint a kakaótartalom befolyásolja leginkább a szívvédő hatást: a mérések szerint a kakaóban lévő flavonoidok csökkentik a vérnyomást.
A nemzetközi tudóscsoport a Circulation: Heart Failure című amerikai szaklapban jelentette meg tanulmányát.
Murray Mittleman, a kutatás vezetője szerint a csokoládé szívvédő hatása nagyobb mennyiség fogyasztásakor valószínűleg a megnövekedett kalóriabevitel és az ebből következő súlygyarapodás miatt csökken.
HozzászólásokÖsszesen: 0 db
A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!
Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!
Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!