19
168 Óra Online írása
2016. január 12.

Paul Lendvai: Európa szétesése

Paul Lendvai Európa szétesése címmel azt állapítja meg, hogy sajnos egyre többen akarnak kevesebb Európát, nemzeti bezárkózást. Brüsszel tavaly szerencsétlenül téblábolt, hogy választ adjon a menekültkatasztrófa korszakos kihívására, ám ez az utolsó szakasz kezdetét jelezheti a megosztott és ezért megbénult EU számára.

Kapcsolódó írásaink

Vonatkozik ez a mélyen gyökerező kelet–nyugati ellentétekre, de a német–francia viszonyra is. Ijesztő, milyen egybehangzó az unióellenes jobb- és baloldali bírálat. Mindkettő azt veti az elit és a tőke szemére, hogy megsértette a nemzeti büszkeséget, amikor a népakarat ellenére nemzetközi építményt akart létrehozni.

Mindegy, hogy ez ügyben Orbán Viktort vagy a baloldali Robert Ficót, esetleg a francia jobboldali radikálisokat hallgatjuk-e. A kulcskérdés a közép-európaiak számára az, hogy olyan, határok nélküli kontinenst akarnak-e, amely elkötelezett a szolidáris együttműködés és a szabad világkereskedelem iránt, vagy olyat, amelyet a hátrafelé forduló, protekcionista államok uralnak, nem ritkán tekintélyelvű, illiberális kormányokkal az élen.

Merkel kivételével sajnálatos módon hiányoznak a karakteres vezetők, akik még meg tudnák menteni Európát – írja Lendvai.

(Der Standard)

Hozzászólások
Összesen: 19 db

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztráljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

Hozzászólhat a Facebook azonosítójával is.
Kattintson a "Facebook bejelentkezés" gombra!
Hozzászólás Facebook regiszrációval
fpetya
2016-01-15 09:46:34   #10

Még annyit: ha az EU szétesése megtörténik és az ingyenéléshez hozzászokott Magyarország a saját erőtlen lábaira kénytelen állni és a pókhasát megtartani, az csak hasznára lehet nagy magyar nemzeti tudatnak és segíti az emlékezet regenerálódását: vidéki ország voltunk és maradunk. Ez utóbbinak az is haszna lehet, hogy az utóbbi időben elszaporodott élősködők is remélhetőleg más gazdaszervezet után néznek.

fpetya
2016-01-15 09:24:46   #9

Nincs feledékenyebb állat a zembernél.
70 éve Európát egy elmebeteg szónoklatainak hatása alatt egy ország próbálta a Führer uralma alá hajtani és rá 40-50 évvel már helyileg és átmenetileg újra választásokat nyernek szélsőjobboldali pártok.
Még alig több, mint 60 éve jött létre az EU elődje, amely az USA világgazdasági fölényének európai ellentartását, a tagországok közötti szabad tőke, árú és munkaerő áramlását tűzte ki célul. A terrorizmus és a menekültáradat éveit megelőző béke-évtizedekben működött és bővült a tagok megelégedésére. És mi történik 2010-től? Hatalomvágyó kiskirályok saját pitiáner érdekeiktől vezéreltetve kezdik belülről támadni, jóhírét rombolni, vitathatatlan előnyeit kétségbe vonni. Nem kérdés, a demokratikus alapelvek szerint vezetett és óriási Únió irányítása nem képes gyorsan reagálni az őt érő kihívásokra és ez kikezdhető. A zemeberek feledékenysége azonban itt is ostoba döntéseknek ágyazhat meg és csak jelentős késéssel fogják megállapítani: az EU-ban azért jobb volt.

gais
2016-01-13 10:57:17   #8

Azéart az sértő, hogy a magyrokat így lenézik egyesek (kommentek). A rendszerváltás előtt - nyugopdtan kövezzetek meg érte - nem volt ilyen probléma. A rendzserváltásnál mindenki azt gondolta, hogy a rosszat elvetjük, vagy megjavítjuk, a jót pedig felhasználjuk és továbbfejlesztjük.
Ehelyett kiönöttük a fördővizzelé együtt a gyereket is, és ebbn igen nagy része volt Lnedvai úrnak is meg az olynaoknak ia kik most Németországi Magyrjóként írnak kommenteket. Ők erőltették ránk ezt az ultraliberális bandát , és most rajtunk kérik számon, hogy mi történt. Eléggé gusztustalan!!!!
Lehetne más is - ha lenne szabad média, ahol nem csak egyes "jófiúk" véleménye hangzik el, de az aztán éjjelé nappal, oldalakon át. És az sem lenne baj, ha az ilyen Lendvai félék egyszer körülnéznének a világba amikor azt írják, hogy "világ szabadkereskedelem". Ami ugye egy közröhej, mert ebben csak a gazdagok erőszakolják meg a gyengébbeket.
Németországi Magyar bejegyzéseival sokszor egyetértek,de most nincs igaza! Ha lenne szabad sajtó/média akkor a szemünkre vethetné,, hogy mit rontottunk el, de a mésia vagy német kézben van, vagy Orbánék lenyúlták - ami ugye nem garantálja a demokráciát, de még a szabdságot sem.
Lendvai úr pedig szemellenzős marhaságait otthon irogassa. Itt elég a magunk baja.

Kohasz
2016-01-12 21:28:14   #7

A "Lközvetít. Való igaz, hazudnak a nap 24 órájában. Egy szavukat se lehet elhinni. Mintha a német közszolgálatit nézném, és az újságokat olvasnám.ügenpresse" attól még Lügenpresse, hogy az MTVA magyar nyelvű TV is hazugságokat

Kohasz
2016-01-12 21:13:15   #6

Mit várjunk egy olyan EU-tól, ahol egy Juncker, egy Schulz vezető lehet!!!
"MEG A KOHASZ SEM; AKIT PEDIG EZERT FIZETNEK:"
N. magyar. Élj annyiból, amennyit a beírásaimért kapok!! Akkor nem sokára kampec.

Nemetorszagi_magyar
2016-01-12 17:23:23   #5

GONDOLOM, A FELHABORODOTT MAGYAR KÖZÖNSEG EZT NEM FOGJKA KOMMENTALNI:

MEG A KOHASZ SEM; AKIT PEDIG EZERT FIZETNEK:


LÜGENPRESSE

"A közmédia egy kétéves videót adott ki szilveszteri kölni felvételként"



„Szilveszter éjszaka Kölnben készült az a felvétel, amely nemrég került fel az egyik legnagyobb videomegosztó oldalra. Több tucat migráns vesz körül egy szőke nőt, akinek esélye sem volt a menekülésre. Hiába kiabált és próbálta újra és újra ellökni magától a migráns férfiakat, azok nem engedték. A videót valószínűleg telefonnal készítette az egyikük, hosszan mutatja a dulakodást.”

A 444.hu szúrta ki, hogy a videó nem Kölnben készült szilveszterkor, hanem 2013-ban Kairóban a Tahrír téren, ahol egy holland turistát erőszakoltak meg.


http://propeller.hu/itthon/3183872-kozmedia-egy-keteves-videot-adott-ki?utm_source=www.168ora.hu&utm_medium=partner&utm_campaign=A%20k%C3%B6zm%C3%A9dia%20egy%20k%C3%A9t%C3%A9ves%20vide%C3%B3t%20adott%20ki%20szilveszteri%20k%C3%B6lni%20felv%C3%A9telk%C3%A

Gyurka46
2016-01-12 14:20:22   #4

Az EU alapvetően tisztességes emberek által vezetett országok szövetségeként indult, azután a volt szocialista országok felvételével olyan bandával találták szemben magukat, akikkel nem lehet úgy beszélni, üzletelni, ahogy azt úriemberek társaságában szokás.
Magyarországgal az élen csak a markukat nyújtogatják, és folyamatosan kötözködnek, hazudoznak, zsarolnak. A felzárkóztatásért küldött milliárdok jelentős részét szétosztják családjuk és a hívek között, miközben rejtett egyszemélyi diktatúrát vezetnek be - hazánk után a lengyelek is.
Az EU vezetői nem ehhez szoktak, képtelenek kezelni a maffiabandát.
Az EU szétesése viszont előbb-utóbb egy újabb európai háborúhoz vezethet.

Nemetorszagi_magyar
2016-01-12 17:13:17

Ja, ugy van ahogy irod..

Sokan, a remenykedök, többsebesseges Europarol irnak.

En is a sebessegben remenykedem.

Tünes kifele.

szabojgy2
2016-01-12 13:49:28   #3

Ne izgulj Bátyám, Európa megmarad. Nem az esik szét hanem annak a liberális fele. Ez viszont elég valószínű, de sebaj. Van másik, mondta a bohóc is a cirkuszban egykoron.
Azon pedig egyfolytában töprengek, hogy ha Európában csak fiatalokból van több mint húsz milla munkanélküli akkor minek ide képzetlen idegenek milliói helyettük? Nos?

stb
2016-01-12 14:54:20

Ez nagyon erdekes jovokep, amint Europa liberalis fele szetesik, es gondolom a nemzeti (keleti) fele lesz a jovo, sikeres Europaja.
Sajnos a gondolat nem eredeti. Fel evszazadon at vartak a kommunistak, hogy a rothado kapitalizmus tonkremegy, a vegen meg a szocialista tabor bukott meg. Most a nacionalista blokk josolgatja a liberalis nyugat szeteseset....keserves lesz a csalodas. Lehet majd ujra kezdeni....a kerdes mikor. Mert a lejto nagyon hosszu, eloszor csak Ukrajna szintjere, aztan tovabb egeszen Del-Koreaig....ez is egy jovokep.

Vilmos99
2016-01-12 12:01:21   #2

Nocsak már a nemetoprszaginak is tisztul az agya ?

Igen ! A Család, Haza , Európa fontossági sorrendet sem az internacionalisták, sem a kozmopoliták , sem a nihilisták , sem a liberális eszméket a haszonelvűséggel és önzéssel házasító neoliberálisok nem tudták ...és soha nem is tudják megváltoztatni .

Nemetorszagi_magyar
2016-01-12 17:10:23

Vilmos


Ja, tisztul az agyam es 50 eves tavollet utan megint elöjött az igazi melymagyar gyülölet-gen.

Semmit sem kivanok jobban, mint azt, hogy Europa szetessen, hogy Magyarorszag az egesz Ostblockkal alkarhova is menjen es hagyjanak minket, europaiakat a sajat, magaskulturaju es gazdasagu nemzeti allamainkban elni.

Mint regen.

Mielött ti ide bejöttetek.

Bástya elvtárs
2016-01-12 12:43:44

Dehogy is nem.. Csak nem kellenének a szarkavarók mint a mi viktorunk pl, és az erre fogékony véglények. De azt is el árulhatná aki ennyire örül hogy India gazdaságával ami feljövöben van nem kicsit, és a világ többi nagy gazdaságával hogyan fogunk versenyezni? Egységesen lehet csak. Ez a nemzetieskedés a legnagyobb baromság.

Shon168
2016-01-12 12:11:39

Vilike,

Par hete elhuztal a sunyiba amikor azt kerdeztem toled hogy mibol osztogat az MNB ha nem adofizeto penzbol. Figyelek, varom a valaszod.

Nemetorszagi_magyar
2016-01-12 11:29:27   #1

Europa szetesese nem feltetlenül katasztrofa.

Ha ket rossz közül kell valasztani, akkor inkabb egy nemzeti, igazi europai allamban elnenk, mi, regi europaiak, mint egy klubban ezzel a keleti packkal, akik csak a markukat nyujtogattak eddig.

Minel elöbb, annal jobb.

Bástya elvtárs
2016-01-12 12:49:02

Sajna ez a megszabadulás illúzió.. Pont ezeknek az erősödése történik. (nálunk, lengyelek, igaz a románok talán jó úton vannak)

Bástya elvtárs
2016-01-12 12:47:26

Szerintem meg a 2 sebességes Európa kellene. MInt a windowsos "gyűrű"..
Van a gyors és a lassú. A lassún eltérő, talán személyre szabottabban.
Persze ez kevesebb pénzzel járna, és a szabályok, a jog és az átláthatóság létrejöttének bizonyításával hívhatnának le forrásokat. Ami ugye sokkal szigorúbb lenne és az ellenőrzése is..
Akkor derülne ki hogy kinek kell csak a pénz de kisputyin szeretne lenni a saját kis szemétdombján, vagy ki akarja ténylegesen felzárkóztatni a nemzetét.

Shon168
2016-01-12 12:18:26

A nyugatiaknak nem az olcso munkaerobol szarmazo extraptofitot kellett volna nezniuk Amikor bovitettek az union. Naivak voltak, jobban megerte volna hagyni az egeszet...
Akkor senkit nem erdekeltek fontos tenyek. Kelet-europanak kell par generacio mire megtalalja a helyet es megtanulja mi is az az igazi demokracia. Ahhoz is hogy megszabaduljon a hatalom/penzehes (tobbnyire mindketto), csakis erot hasznalo, kivagyi, moral nelkuli, folyamatosan hazudozo vezetoitol. Persze ezek a vezetok labdaba nem rughatnanak ha a nep nem asszisztalna nekik.

Összes válasz megtekintése

1

Hallgassa élőben! KLUBRÁDIÓ
Kedvezménykártya a 168 Órától

EDC kártya, akár Önnek is

Kedvezménykártya a 168 Órától

2014. július 10. csütörtök
Közösség
Béla333: Ceglédi mester bemegy az ATV Egyenes Beszéd... 17:50
Lehet-e más a politika?
Béla333: Azért az jellemző, hogy több millióan minimális... 17:44
Magánynyugdíj
Béla333: Ne viccelj már! Az MSZP/DK a Fidesz ellen... 17:37
Gyurcsány nem rossz politikus hanem katasztrofális
Béla333: Csípem, amikor így várják egyesek a Messiást!... 17:31
Orbán a király !
A Propeller hírei