A számos nemzetközileg elismert kötetet jegyző vallástörténész a Fidesz egyházpolitikájáról szóló tanulmányában úgy véli: az egész társadalom életét befolyásoló egyezség született Magyarországon. Az állam a történelmi egyházakat anyagilag támogatja, cserébe elvárja, hogy legitimálják a hatalmát – és persze 2014-ben is választási győzelemhez segítsék a jelenlegi kormánypártot. LAMPÉ ÁGNES interjúja.
- Ön azt írja: az egyház a demokratikus országokban rég elveszítette társadalomformáló szerepét. Így lenne Magyarországon is?
– Magyarország szerintem már nem demokratikus, hanem autoriter társadalom. Minden a hatalomról és a pénzről szól, az emberek, az „alattvalók” pedig gyávák, mert az ezeréves szolgaság képmutatásra szoktatta őket. A mechanizmus egyszerű: az állam pénzzel támogat bizonyos egyházakat, ennek fejében elvárja, hogy azok legitimálják és támogassák a politikai hatalmát, konszolidálják a társadalmat, tompítsák a frusztrációkat és az elégedetlenséget.
- Ez a recept ma már aligha működőképes.
– Nagyon is az. Épp azért, mert szerintem a mienk nem demokratikus társadalom. Az értelmiség pedig nem a valóságban, hanem az önmaga által konstruált világban él, ideákat kerget, nem látja, mi történik valójában. Fogalma sincs arról, hogy például egy villanyszerelőnek sokkal fontosabb, hogy kenyeret adjon a családjának, mint a jogállam vagy a szólásszabadság eszméje.
- Ön elitváltásról és gazdasági polgárháborúról értekezik, „amelynek tétje az erőviszonyok tartós átrendezése, a társadalom hosszú távú, totális ellenőrzése”. Mit jelent mindez a mindennapokban?
– A hatalom lojális, megbízható káderekkel tölti fel az összes döntéshozói pozíciót. Úgy látom, hogy a párt első embere már szinte isteni vezér, az önkény megtestesítője, a hatalom forrása. Azt ugyan még nem mondták ki, hogy a hatalma Istentől származik, de egyre többen éreznek hasonlót.

Kovalovszky Dániel felvétele
- Nem véletlen, hogy Orbán a kormányprogramról szóló felszólalását ezzel zárta: „Soli Deo Gloria”, azaz egyedül Istené a dicsőség.
– A jobboldalt szakrális, vallási retorika hatja át. Ez egyfajta kódolt beszéd, amelyet a magyar liberális értelmiség nem ért, mert gőze sincs a kereszténység történetéről. Egy demokratikus jogállam miniszterelnöke húsvéti üzenetet küldött a néphez! Belegondolt ebbe valaki? Amelyben ráadásul átírta a keresztény dogmatikát, hiszen a Krisztusba mint Megváltóba vetett hit központi elem helyett újjászületésről beszélt.
- Aligha rejlett mindez a szavai mögött. És még mindig nem értem, hogyan lehet ezzel a retorikával „totálisan ellenőrizni a társadalmat”.
– A társadalmi és az üdvtörténeti sík összemosódik. Nézzük például az állam jóvoltából hamarosan történelmi egyházzá emelkedő Hit Gyülekezetét, amely szerint elsődleges feladat a sikeres földi életben felfedezni az üdvösségre való eleve elrendeltség jeleit. Ezért markáns náluk a kiválasztottság tudata, amit a gazdasági és társadalmi pozíció jelez. A szegénységet pedig elítélik. Úgy vélik, ők a felelősek a sorsukért, nem a torz társadalmi struktúrák, nem az egyenlőtlenség. Inkább az, hogy „nem akarnak dolgozni”, „alkalmatlanok”, „lusták”.
- Az új alaptörvény preambulumában az szerepel: „Elismerjük a kereszténység nemzetmegtartó szerepét.” Mi ennek a jelentősége?

Magyar Kurír
Orbán Viktor és Szent Jobb
– Ez nem más, mint az állam és az egyház összeolvasztásának deklarálása.
A nagyközönség a kereszténységen a katolicizmust érti, miközben a katolikus egyház I. Istvántól Kádár Jánoson át a mai napig nem a nemzet, hanem a mindenkori politikai hatalom oldalán állt. Mivel az egyház teológiailag csak semmitmondó üzeneteket képes megfogalmazni a társadalom számára, rájött: úgy tud rátelepedni az emberekre, ha ráteszi a kezét a szociális szolgáltatások teljes spektrumára, egészségügyre, betegellátásra, hajléktalanellátásra, oktatásra, médiára.
- Szászfalvi László egyházügyi államtitkár nyilatkozta, hogy „a Gyurcsány-korszak egyházellenes és koncepciótlan politikájának vége”.
– Közhely. Bevett jobboldali toposz, hogy a komplett balliberális oldal egyház- és vallásellenes, a Gyurcsány-kormány pedig különösen az volt. Ha a katolikus egyháznak nincs pozitív mondanivalója, a legkönnyebb megoldás, ha áldozatként mutatja be magát. Nem versenyez a vallási piacon, hanem a hatalom segítségével kívánja maga alá gyűrni a társadalmat.
- Azt is írja: fundamentalista, valláserkölcsi konzorcium létrehozása zajlik a szemünk előtt. Megmagyarázná?
– Ebben a folyamatban nem a katolikus egyház, hanem a politikai szervezete, az amúgy gyakorlatilag nem létező párt, a KDNP vesz részt. Vezetői és tagjai a kereszténységet elsősorban a szexuál-etikával azonosítják. Szerintem mögöttük nem a katolikus püspöki konferencia, hanem inkább a katolikus egyház nemzetközi pasztorális intézménye, a feudális, patriarchális keresztény felfogást képviselő Opus Dei állhat. A szervezetnek erős regionális központja van Magyarországon. Alapfilozófiája szerint a társadalmat nem alulról kell evangelizálni, hanem felülről, a politika és az elit befolyásával. Ami patriarchális, tekintélytisztelő, a középkori szexuáletikára épülő erkölcsi rendet jelent. Orbánék a katolikusok, reformátusok, evangélikusok és a judaizmust képviselő Mazsihisz mellett – mivel az ortodoxok és az unitáriusok nem számítanak „történelminek” – valószínűleg a történelmi egyház rangjára emelik a Köves Slomó féle, 2004-ben alakult fundamentalista Egységes Magyarországi Izraelita Hitközséget és a Hit Gyülekezetét is. Így lesz teljes a kör. És a „történelmiek” kapják majd a pénzt és a támogatást. Azzal pedig, hogy a Hit Gyülekezete is belép a „konzorciumba”, az általa ellenőrzött média betagozódik a mainstreambe, és szállítja a felső középréteg azon szeletét, amelyet a KDNP képtelen volt elérni.
- Szép kis összeesküvés-elmélet arról, hogy középkori rend alakul a 21. századi Magyarországon.
– Nézze, minden hatalom működtetéséhez ideológia kell. A Fidesznek viszont többre volt szüksége, hiszen a nacionalizmus nem az. A fundamentalista valláserkölcs – a melegek elítélésével, az abortuszellenességgel, a patriarchális családmodellel és a többivel – kiválóan alkalmas erre a célra.
- Miből gondolja, hogy a társadalmon keresztülverhető ez az „új rend”?

Magyar Kurír
Máfi Gyula veszprémi érsek fogadja a miniszterelnököt
– A társadalom nyolcvan százaléka képtelen mit kezdeni olyan eszmékkel, mint szabadság, jogállam vagy jogegyenlőség. Csak az érdekli: legyen kenyér, virsli, esetleg egy üveg sör. Amúgy pedig sodródik. Emlékszik, Orbán hogyan fogta meg a magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatos kérdést? Nem azt mondta, hogy az emberek maguk döntsenek, visszalépnek-e az állami pénztárba, vagy sem, hanem hogy aki maradna, annak kell választania. Tudta, hogy a kilencven százalék nem tesz semmit, csak sodródik. Magyarország így nem a Nyugathoz, hanem a Kelethez tartozik. A gondolkodásunk észak-balkáni, bizánci struktúrájú, ahol a szó értéktelen, és mindennek az ellenkezője igaz. Persze fontos, hogy megőrizzük a jogállamiság látszatát, de ez nem lehet akadálya a politikai akarat megvalósításának. És mondok még valami erőset: az Orbán-rendszer gondolkodásmódját a nemzetiszocialista Carl Schmitt politikai teológiája határozza meg. Érdemes utánaolvasni! Lényege, hogy az erkölcsnek nincs köze se politikához, se joghoz, és minden jogszerűvé tehető. Végső cél a társadalom totális ellenőrzése. Ehhez kell az egyház, amelynek az a szerepe, hogy megdolgozza az embereket.
- Mi a végcél mindezzel?
– A Fidesz az egyházak segítségével terelné a szavazófülkébe az embereket, hogy 2014-ben megnyerje a választást.
Jakab Attila egyetemi tanulmányait a Gyulafehérvári Római Katolikus Hittudományi Főiskolán kezdte. 1990 és 1998 között a strasbourg-i Marc Bloch Egyetem Katolikus Teológia Karán tanult, és doktorátust (PhD) szerzett. 1998 és 2002 között a genfi egyetemen dolgozott. Több hazai és nemzetközi tudományos társaság tagja. A Peter Lang berni kiadónál a „Christianismes anciens” (Ókereszténységek) sorozat társszerkesztője, a Genfi Nemzetközi Geopolitikai Tanulmányi Központ tudományos munkatársa.
HozzászólásokÖsszesen: 35 db
A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!
Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!
Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!
Kedves Hozzászólók!
Újra-újra eszembe jutott az utóbbi időben ez a cikk. Ahogy az alábbi hozzászólásokban is, én is a Hit Gyülekezete kapcsán emelnék szót, két tekintetben.
Egyrészt Jakab Attila két tévedését említeném meg. A Hit Gyülekezete nem vallja az eleve elrendelést a kálvini formában, így ránk nem vonatkozik az, hogy üdvösségünk jeleként muszájnak éreznénk a társadalmi feltörekvést. (Ld. Max Weber - A protestáns etika és a kapitalizmus szelleme.) Az érvelés okosnak tűnik, de a prekoncepciója hibás, mert JA nem ismeri a gyülekezet teológiáját.
Állítólag a Fidesz "megvette" a "piszkos 14" szavazatait. Az elmúlt jó hónap után én úgy látom, hogy ez az állítás a gyülekezet tekintetében újabb baklövés. Nagyon örülök, hogy megvan az egyházi státusz, de a legnagyobb hiba lenne innentől a Fideszben vagy a státuszban bízni, és nem a Mindenható Istenben.
És már nem is azért... az ország 4. legnagyobb egyházáról beszélünk.
Másrészt szóba kerültek az anyagiak. Borzasztó károkat okoz, ha ezen a téren visszásságok vannak az egyházban -- és erre a történelem bizony adott példát, sokat is.
De majdnem ilyen visszataszító a szenvelgő szegénykedés is. Ez nem bibliai. A hívő legyen képes elviselni a szegénységet, de a cél az, hogy "minden jótéteményre bőségben legyetek". A pénz eszköz. Ha jól használod, az ugyanolyan érték Isten előtt, mintha más területen forgatnád képességeidet (talentumaidat). Nem akarom ragozni, remélem érthető.
Tulajdonképp azon áll minden, hogy mi a Hit Gyülekezetének a lényege, magja. Szerintem Jézus Krisztus személye és a Biblia. Ha ez valóban így van, akkor a külsőségek, problémák, emberi hibák és mulasztások ideiglenesek. Ezek elmúlnak, de Isten beszéde megáll örökre.
Üdv:
Egy "hites" mérnökhallgató
Jakab Attila megállapításaival teljes mértékben egyetértek! Gratula az interjú készítőjének és alanyának!
..Az állam hatalmas összegekkel támogat bizonyos egyházakat ennek fejében elvárja, hogy támogassák hatalmát, tompítsák az elégedetlenséget....
Sajna ez a mentalitás a Hit gyülinél is tetten érhető!
Nekem jó pár ismerősöm jár oda. Nagyjából képben vagyok. A hitesek többsége nem olvas más újságot csak a heteket, ( persze van néhány kivétel, pl.czippora, amelynek örülök). Idejük nagy részét lekötik a maratoni alkalmak, a munka és a család. Az alapvető társ-i gazd-i folyamatokat nagyon tévesen magyarázzák, s főleg egymást okítják.
A vallás egy milliárdos üzlet és adómentes!
A gyüli karitatív tevékenységéről nekem Demján Sándor és Csányi Sándor alapítványai jutnak eszembe, Ők is támogatnak elesett csoportokat. De vajon mennyi adót fizettek a közösbe adócsalás vagy más bűncselekménygyanús körülmények között megszerzett milliárdos jövedelmek után!?
Németh Sándornak 3 gyermeke dolgozik az ATV-nél, vezető beosztásban. A bohócforradalomról szóló tájékoztatást nem "vitték túlzásba"!Pénteken már egy árva képet nem közöltek a csütörtöki 35ezres megmozdulásról! Ennyi!
Kedves czippora
Ön írja:
"1.Derek Prince ezzel azt akarta a maga fanyar angol humorával mondani, hogy mivel nincsenek tökéletes emberek, egyelőre nincsen tökéletes gyülekezet sem..."
hát ez elég fanyar humor, mert eredetileg azt mondta, hogy a gyülekezet addig tökéletes amíg pl én be nem lépek! De hát ez lényegtelen!!
2.Ami fontos, hogy Jézus egy jászolban született és még a ruháit is elvették mielőtt elhagyta a földet. Ezzel egyértelműen értésre adta: Nem kellett neki semmi ebből a világból!!
Ha gazdag lett volna, miért nem egy királyi palotában jött volna a világra???
Németh úr azt állította, hogy „Jézus ruhájáért a katonák annyi pénzt adtak amit ma több ezer € val lehetne csak kifejezni.“ Hol beszél a Biblia erről?? Sehol!!! Ez nem igaz!
3.Jézus azt tanította ezzel szemben, hogy: „Semmit az útra ne vigyetek, se pálcákat, se táskát, se kenyeret, se pénzt; se két-két ruhátok ne legyen.“ [Lukács Ev. 9:3]
( mert méltó a munkás az ő jutalmára.)
Vagy Lukács 16; 22-25 egyértelműen arról ír, hogy a gazdag nehezen megy be a mennyeknek országába (Máté 19;23)
Kedves czippora Ön idézi: "Mert ismeritek a mi Urunk Jézus Krisztusnak jótéteményét, hogy gazdag lévén, szegénnyé lett érettetek, hogy ti az ő szegénysége által meggazdagodjatok" (2 Korinthus 8:9)
Hát itt egy nagyon fontos törvényszerüséget kell megemlíteni: A Biblia két síkon íródott: szellemi és fizikai síkokon. Nem szabad a kettőt összekeverni, mert egy Káosz lesz a bibliamagyarázatból!
Itt a görög Biblia a πλούσιος szót használja ami átvitt értelemben jelenti a gazdagságot.
Nem fizikai gazdagságot jelent, hanem szellemit!
Egy nagyon fontos dolog még ami segíthet megérteni:
„Mert ahol van a ti kincsetek, ott van a ti szívetek is.“ [Máté Ev 6:21]
Gazdag embernek hol van a szíve? ÈS!!! általában kőből van!!
Németh úr nem érti a Bibliát!!
Ön írja:
„Javaslom olvassa el figyelmesen, hogy Isten milyen gyakran áldotta meg a hozzá hűséges embereit gazdagsággal, csak néhány név a hosszú sorból: Ábrahám, Jób, Jákób, Salamon...“
Ez az Ó-Testamentum! Ha figyelmesen olvassa a Bibliát bizonyára észreveszi, hogy nagyon sok minden megváltozott a Megváltással!!
"Mert a papság (Priestertum) megváltozásával szükségképpen megváltozik a törvény is." (Zsid 7;12)
Máté Evangéliuma:19:21 „Monda néki Jézus: Ha tökéletes akarsz lenni, eredj, add el vagyonodat, és oszd ki a szegényeknek; és kincsed lesz mennyben; és jer és kövess engem.”
Hajrá Németh úr!! CSAK EZ AZ ÚT VEZET FELFELÉ!!!! Nem a Biblia meghamisítása!!
Tisztelt Netuddki!
Próbálok érdemben reagálni mindkét nekem szóló megjegyzésére:
1. Derek Prince ezzel azt akarta a maga fanyar angol humorával mondani, hogy mivel nincsenek tökéletes emberek, egyelőre nincsen tökéletes gyülekezet sem...
2. Én is igen hosszú ideje olvasom a Bibliát és hallgatom Németh Urat. Az, hogy Jézus kiállt a szegények mellet nem jelentette azt, hogy maga is nyomorult volt. A Biblia a szegénységet konkrétan rossznak, átoknak nevezi, és Jézus felvállalásáról azt is elmondja az Ige, hogy szegénnyé lett érettünk, hogy mi ezáltal gazdagok legyünk. Az Ön által említett Ige nem azt jelemti, hogy a gazdagok olyan romlottak, hogy nem méltók, alkalmasak a Mennyre, hanem azt, hogy a földi jólét sokszor olyan erős függőséget tud jelenteni, hogy könnyen az első helyre kerül, holott az első helyen minden embernél Istennek kellene lennie. Amúgy kedves Netuddki, Ön szerint miért vetettek a római katonák sorsot Jézus köntösére?! Vajon egy szakadt, szegényes rongy motiválta volna őket? Isten végtelen gazdagságáról számos Ige beszél. Csak egyet konkrétan, ítélje meg ez alapján, hogy vajon Németh Úr hülyeséget mondott e Jézusról:
"Mert ismeritek a mi Urunk Jézus Krisztusnak jótéteményét, hogy gazdag lévén, szegénnyé lett érettetek, hogy ti az ő szegénysége által meggazdagodjatok" (2 Korinthus 8:9)
Javaslom olvassa el figyelmesen, hogy Isten milyen gyakran áldotta meg a hozzá hűséges embereit gazdagsággal, csak néhány név a hosszú sorból: Ábrahám, Jób, Jákób, Salamon...
Egyébként a szegénység mint kívánatos "keresztény erény" a katolicizmus vívmánya, és valóban elég álságos módon működtették, hiszen véletlenül sem a pápára, és "elvtársaira" vonatkozott...
Üdvözlettel,
Czippora
Cippora (madárka?)#28
„Egy csodálatos Bibiliatanító - Derek Prince mondta: ha megtaláltad a tökéletes gyülekezetet, és belépsz, már tuti, hogy miattad nem lesz többé tökéletes...“
Ebben mi a jó?
Czippora #20
„Javaslom, nézze meg a Vidám Vasárnapot, vesse össze a Bibliával, amit Németh Sándor mond, és valószínűleg közelebb kerül az igazsághoz.“
Hát én hosszú ideig néztem, de Németh Sándor fordítva magyarázza a Bibliát. Alapvető kérdésekben téved, vagy egyszerűen hazudik!
Csak egy példa: Az egyik „vidám vasárnap” azzal lepett meg bennünket, hogy Jézust gazdagnak titulálta. Ezzel hazuggá tette a Bibliát mert Jézus kifejezetten kiállt a szegények mellet és kifejezetten tanította, hogy:
„Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogy nem a gazdagnak az Isten országába bejutni.”
(Máté Evangéliuma:19:24)
Tessék mondani ki hazudik: a biblia vagy Németh úr?
A Hit gyülekezet abban hasonlít az Orbán Kormányhoz, hogy ott sem tűrik a kritikát.
Kérdőjel #25
„Elhiszem hogy vannak elkötelezett hívő emberek. De az egyházakról tapasztalataim lesujtóak. A pénz és hatalom motívál.“
Teljes mértékben egyetértek! Az oka: Minden Egyház egy szervezet, amelyet fenn kell tartani! Ehhez pénz kell, és csak úgy tudják fenntartani, ha nagy tömegeket sikerül megnyerni és megtartani. A Katolikus Egyháznak 1800-ig könnyű volt a helyzete, mert az Inkvizíció fenyegetésével egész Európát sakkba tudta tartani, (és szépen megkopasztani).
Az egyházatyák egyre inkább csak magukat legeltetik és nem a báránykákat, ezenkívül el kell térniük a Tan, a Biblia igazságaitól ha ezzel elveszthetik a híveiket. Tehát szükségképpen hazudniuk kell!!!! Ez az organizáció „bűne“. Ez azt jelenti, hogy az egyházak a mammon alatt élnek!! (Német Sándor multimilliárdos!)
Végül, de nem utolsó sorban a cikkhez:
„Nem véletlen, hogy Orbán a kormányprogramról szóló felszólalását ezzel zárta: „Soli Deo Gloria”, azaz egyedül Istené a dicsőség.”
Ha ezt Orbán úr komolyan gondolja, akkor miért nem mond le?
Kérföjel!
Igy már értelek, söt egyet is értek.
Kedves czippora! Köszönöm.
Engedelmével ide másolok két mondatot, mely talán jobban megvilágosítja gondolkodásom lényegét keresztény és más hívő számára.
"A keresztény hit alapja az a meggyőződés, hogy Jézus Krisztusban Isten teljes önmagát kimondta és a világnak adta, nem rész hanem egész szerint. Istennek, miután e végső Szavát(Igéjét)-önmagát-kimondta, más mondanivalója nincs, nem is lehet a világ felé."
Baráti üdvözlettel.#27
(bocs, de az elefes sértő is lehet)
Kedves Uroborosz2! Abban sajnos igaza van, hogy az ember,amint vallásokat csinált máris elfordította az igazságot, eltorzította Isten Igazságát. Káin kezdte el...azonnal megmutatkozott a borzalmas következménye...
"Mert az Isten igazságát nem ismervén, és az ő tulajdon igazságukat igyekezvén érvényesíteni, az Isten igazságának nem engedelmeskedtek."
(Róma 10:3)
Kedves Kérdőjel!
Valamit nem értek: miért baj, ha valaki jól keres, amennyiben egyházi közegben dolgozik? Ha közgazdász, jogász...stb. akkor senki sem veti a szemére, hogy jó a fizetése... Természetesen abban igaza van, hogyha valaki igazából a pénz és a hatalom miatt vesz részt az egyházban, az egyértelműen elítélendő, hamis és erkölcstelen dolog. Erről a Biblia is egyértelműen beszél számos helyen. gondoljon csak arra az inetelemre, hogy ne lehet egszerre két Úrnak szolgálni, Istennek és a Mammonak is...
Kedves Elefes!
Kősziklára építette a házát, hogy a Názarteit követi, nagyon sok sikert, áldást kívánok hozzá! A gondom csak az, hogy Isten beszéde (Jézus pedig a testé lett Ige)egyértelműen jelzi, hogy nagyon jó, ha az atyafiakkal együtt keresi hívő gyermeke Isten Országát! Azzal a hosszantűő szeretettel, mai pontosan tudja, hogy egyelőre még tökéletlenek az atyafiak és a közösségeik...javaslom nézze meg, hogy egy közösségben valóban Jézust, Isten csorbítatlan Beszédét hirdetik-e, megnyilvánul-e a Szent szellem jelenléte, munkája, és ha igen, akkor legyen Ön is áldás a közösség számára! Egy csodálatos Bibiliatanító - Derek Prince mondta: ha megtaláltad a tökéletes gyülekezetet, és belépsz, már tuti, hogy miattad nem lesz többé tökéletes...
Baráti üdvözlettel,
Czippora
Én a Názáreti Jézus tanítását igyekszem követni és az egyházaktól, a lehetőségektől mérten, távolságot tartani. Oka van.
Nincsen semmi új a picsi-pacsiban, hiszen ez volt államalapító királyunk történelmi húzása/felismerése is. Szentté is avatták érte. Viktorunktól ki irigyelné el ezt a perspektívát?
Kedves őszike, czippora,
hozzászólásom 2 részből áll....
Hozzászólásom amit most akartam küldeni, időtúllépés miatt elszállt.
Nem kezdek neki újra.
Elhiszem hogy vannak elkötelezett hívő emberek. De az egyházakról tapasztalataim lesujtóak. A pénz és hatalom motívál.
A Fehárvári úti amerikai egyháznak volt gyülekezeti tagja ismerősöm, évtizeden át dolgozott önkéntesen, szerveze a gyerekprogramokat stb. Nemrégiben elege lett, kérdeztem: miért? A pénz...
Kepes András véleményét osztom: számomra annál hitelesebb a hit minél kisebb a hozzá tartozó egyházi szervezet.
Ja igen. Van tudomásom arról mennyit keres N.S. egyik közvetlennek mondható munkatársa. Asszem nem tett szegénységi fogadalmat.
Ilyen istentelen elfogult alak vagyok, a fenébe.
Sobri2011-06-18 19:35:56 #22
99 ezer??? Az egyik, általam megtapasztalt egyházi szervezet (rend), az egyébként funkció nélküli (mert szinte egyáltalán nincsenek rendtagok) hatalmas műemléki épületegyüttesét alakította át milliárdos költséggel idősotthonná. Horror pénzeket kérnek beugróként és havi díjként, és sorban állnak a jelentkezők. Ennyit a karitatív szerepről.
Kérdőjel
2011-06-17 15:59:46 #13
"Szép kis hit, ami hazugságra biztat."
Voltairék után 200 évvel nyugodtan állíthatjuk, hogy nincs olyan vallásos hit, amely igazságokra épülne.
Kisapuka!
"csak 1 adatotadnék közre ennek tagadásához: Ma az öreg-gondozás (intézményesítetten) 80 %-át a történelmi egyházak végzik."
Még egy adalék az idősgondozáshoz!
Havi 99000 Ft+ gyógyszer ár -ért!
Milyen felemelő.
Kedves Kérdöjel!
Minden további nélkül elhiszem amit irtál.Nincs semmi szükség a nevekre, én nem tudok semmit sem kezdeni vele.Mint irtam is nem vagyok Hites, és most hallottam elöször, hogy téritenek...
Viszont sok jót hallani róluk.
/ nem állt szándékomban az, hogy kételkedjek az irásodban, Te is azok közé tartozol -szerintem- akik hiteles emberek, oda kell figyelni a véleményére./
Tisztelt Kérdőjel!
Nagyon sajnálom azt a rossz tapasztalatot, ami Önt régen érte egy hitgyülis tanárnő részéről. Bocsásson meg, de egy több, mint 10-15 évvel ezelőtti, gyakorlatilag egy - valóban elmarasztalható ember - példája nyomán igen méltánytalan, igazságtalan és inkorrekt messzemenőkig ható véleményt mondani. Vagyis semmit nem jelent a vezető lelkész és társai több, mint 30 éves munkássága, küzdelme, kb. 700000 ember hite, munkája, az amit folyamatosan hirdet, és képviselni próbál a gyülekezet,semmit nem számít az sok sok millió forintnyi támogatás, amivel többezer embert segítettek és segítenek...Én is ismerek olyan embert, aki magát fennhangon gyülis lelkésznek vallja, miközben tisztességtelen és egyenesen ostoba dolgokat művel, de azt is tudom, hogy már hivatalosan is elhatárolódott Tőle -teljes joggal - a gyülekezet...ettől még ez az ember hangoskodik és veri a mellét...nagy hiba lenne az ő személye alapján megítélni a gyülekezetet!
Javaslom, nézze meg a Vidám Vasárnapot, vesse össze a Bibliával, amit Németh Sándor mond, és valószínűleg közelebb kerül az igazsághoz.
Tisztelettel,
Czippora
A cikk címéhez meg: Várszegi Asztrik lemondott, és most már sosem tudjuk meg ? - mivel őt bízták meg ennek a feldolgozásával - hogy anno a katolikus egyház hogyan működött együtt a diktaturával. Csak kérdezem.
Mert ha a rohadt komcsikról van szó, meg D-209-ről, akkor teljes nyilvánosságot! Ha a szent emberekről, akkor meg teljes a kuss.
Hogy is van ez?
Őszike13: Bocs, de nem vagyok hülye. Akkor még a régi helyükön voltak, a Folyondárban én is elkísértem a fiamat, mert kíváncsi voltam. A tanárnő pedig a Telepy utcai ált. és gimnázium énektanárnője volt, a többedik hasonló eset után megváltak tőle. Mert az talán mégis túlzás hogy a szülők megkerülésével térítgeti a gyerekeket. Ez így elég konkrét?
A belváros ismert alakjának becenevét meg most nem írom meg, nem akarom hogy kellemetlen legyen neki, de magán e-mailben szívesen. Ha küld egy e.mailt: gh1956@freestart.hu -ra, megírom-
====
Egyébként a katolikus egyház áldásos öreg-ápoló tevékenységéről is megvan a véleményem. Biztos, hogy sok a tisztességes, önfeléáldozó ember. Ugyanakkor annak is tanúja voltam, hogy a kórházakban "vadásztak" az egyedülálló öreg emberekre. És sokuknak megváltozott a végrendelete halála előtt. Ismerősöm nagynénjét tartotta el, ápolta.
A néni kórházba került, utána, amikor hazakerült gyakorlatilag elszigeleték mindenkitől, tőlük is. A néni meghalt, és vagyonát vajon kire hagyta? Ki lehet találni. Szükség esetén erre is konkrét neveket adok. A végrendeletet anno ügyvéd ismerősömnél- közös barátunk.- saját szememmel láttam.
laszlo01: alapvetően egyetértek. De az nem megy hogy a Mátyás-templom felújítása az államot terheli, a belépőjegyek viszont az egyház bevételei. És az sem megy, hogy ugyanarra a közhasznú feladatra az egyház több pénzt kap az államtól, mint egy bármilyen más szervezet (lásd: idősgondozással kapcsolatosan megszaporodott bejegyzett egyházak)
Térdre csuhások, imához! volt az akkori OV mondata.
Namost, ha belegondolunk bejött neki, mert lekenyerezi, helyzetbe hozza / vagy kényszeriti?/ a vallási vezetöket, akik örömmel könnyedén teljesitik minden kivánságát mininszter elnök urunknak...
még az is lehet, hogy kötelezö lesz mindenkinek templomba járni , megtudni, azt is, hogy kikre kell szavazni....
T. c z i p p o r a! én is erre a következtetésre jutottam, ami az ön véleménye a cikk kapcsán.
Nem vagyok Hites, de ismeröseim nagyon sok segitséget kaptak már a Hitesektöl, ugy, hogy megsem kérzezték a felekezetüket....segitségre volt szükség, segiteni tudtak, segitettek. Pont.
T.KÉRDÖJEL!, szerintem összetéveszti valakikkel a Hit-eseket, sok mindent olvastam már róluk, de eszt még nem....