Mindenki mást mond: eltérően ítélik meg a pártok Kolláth György kijelentéseit. Az alkotmányjogász azt mondta, hogy a választási rendszer átalakítása során eljöhet az a helyzet, hogy a demokratikus ellenzéknek meg kell fontolnia a választástól való távolmaradás lehetőségét. Az MSZP indulna a választásokon, az LMP frakcióvezető-helyettese szerint viszont nem zárható ki, hogy a kormány intézkedései miatt az ellenzék nem vesz részt egy választáson. Kolláth György közben agyhalottnak nevezte válaszában Deutsch Tamást, aki tegnap lehülyézte az alkotmányjogászt.
Lehet, hogy 2014-ben már kevesebb párt neve szerepel majd a szavazócédulákon. Kolláth György ugyanis szerdán arról beszélt az MSZP alelnökével közösen tartott tájékoztatóján, hogy a választási rendszer átalakítása során eljöhet az a helyzet, hogy a demokratikus ellenzéknek meg kell fontolnia a választástól való távolmaradás lehetőségét.
Molnár Zsolt is hallotta ezt. Az MSZP-s képviselő az
ATV START-ban azt mondta: indulnak a választásokon. Szerinte, ha ez a választási rendszer lesz a 106 körzetben, akkor 60-70 körzetben nagyon komoly győzelmi esélye van az MSZP-nek.
Hiller István szerint választást nyerni csak az tud, aki indul. A képviselő úgy látja, hogy az
MSZP esélyes lehet a politika közvetlen formálására. „Az MSZP, minden választáson, ahol csak tud, induljon el. Nekünk az a dolgunk, hogy magyar választókat képviseljünk. Az a dolgunk, hogy azok, akik hisznek bennünk, azoknak a véleményét megjelenítsük, az a dolgunk, hogy harcoljunk értük” – mondta el az ATV-nek Hiller István, szocialista országgyűlési képviselő.
Bár az LMP vezető testületei nem tárgyaltak a kérdésről, a frakcióvezető-helyettes azt mondja: csekély mértékben ugyan, de lehet realitása annak, hogy a demokratikus ellenzék távol maradjon a 2014-es választásoktól. „Én személy szerint azt gondolom, hogy az elmúlt két év szomorú tapasztalata alapján nem lehet teljes mértékben kizárni azt a lehetőséget, hogy a Fidesz olyan mértékben korlátozza a szabad választás lehetőségét, hogy az ellenzék számára az lehet a legjobb megoldás, hogy fölhívja a társadalom, és a nemzetközi közvélemény figyelmét azzal, hogy nem vesz részt egy színjátékban” – mondta az ATV-nek Karácsony Gergely, a párt frakcióvezető-helyettese.
Egy választási bojkott esetén – mint mondta –
a demokratikus harcot az utcán kéne megvívni. Karácsony Gergely szerint az LMP továbbra is önállóan készül a választásokra.
Az ATV kereste a Demokratikus Koalíciót is, de ott azt mondták, hogy csak holnap, a háromnapos elnökségi ülés után nyilatkoznak. Azt a sajtóhírt viszont cáfolták, hogy Gyurcsány Ferenc éhségsztrájkba kezdene, az előzetes választói regisztráció ellen.
Kolláth György szerdán arról beszélt: el kell azon gondolkodni, hogy a demokratikus pártoknak szabad-e olyan versenyben részt venniük, amelyen az egyik induló százméteres síkfutásban, a másik száztíz méteres gátfutásban áll rajthoz. Ezt a véleményét ma is fenntartotta. „Lehet olyan jogi helyzet, és az még inkább rontható, hogy kerékpáros hasonlattal: indul a verseny, a Fidesz-KDNP versenybiciklivel indul, a Jobbik háromkerekű triciklivel, a demokratikus ellenzék meg szobabiciklivel. Ez nem korrekt verseny, ezt nem lehet csinálni” – vélekedett az alkotmányjogász.
Kolláth szerint
„őrült politikai kockázatai” vannak annak, ha egy választáson csak a Fidesz, a KDNP, és a Jobbik indul, de ez – mint mondta – még mindig tisztább helyzet, mint, ha valaki odaáll pofozógépnek.
Kolláth György kijelentései után Deutsch Tamás, a Fidesz európai parlamenti képviselője azt írta a Twitteren (@dajcstomi), hogy „egy napig annyira reméltem, hogy hallgatnak szegény hülye Kolláthra." Az alkotmányjogász erre a Facebookon így reagált: „méltatlan volna szellemi párbajt vívni fegyvertelennel". Aztán pedig Deutsch Tamásra utalva azt írta: megértőnek kell lenni vele. Vagy büszkén mutogatni: nézzék csak, az agyhalál lábon kihordható” – írta Kolláth György.
Facebook hozzászólások
HozzászólásokÖsszesen: 41 db
A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!
Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!
Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!
2010, nyár végén hangoztatott gondolat: Törvénybe kell rendezni, hogy adott esetben, amikor az itthoni rendfenntartó erőkről feltételezhető az elfogultság, EU-s tagállam rendfenntartóit is igénybe veheti a kormány.
Belegondoltam, a szlovákok hergelése után behívnának szlovák rendfenntartókat....... Brrr!
Lett a TEK, 10-13 milliárdból. A miniszterelnök kizárólagos fennhatósága alatt. Lehallgathat bírói engedély nélkül bárkit, ..........
Többször elhangzott, korszerűsíteni kell a fegyverzetét az egységnek, szükség van nagy tűzerejű fegyverekre is.
Mellette Kövérnek megalkották a fidesz munkásőrségét, akik Kövér intésére akár kivihetik erőszakkal a mentelmi joggal (!) rendelkező képviselőt, korlátozhatják, átkutathatják, stb.
Ki beszél itt demokráciáról?
step 2012-09-02 13:41:48 #37
természetesen a tüntetők ellen.
Orbán nem lesz kényes: Az éles lőszerrel való tömegoszlatás se lesz tabu a számára.
Aztán - néhány tucat, vagy száz halott után - igencsak el fog csodálkozni, amikor fellógatják.
Provokálja a rendkívüli állapotot, mert tudja, hogy megbukott.
Ebből viszont polgárháború lesz, amit ő esélynek lát, mert akkor - úgy véli, mint annak idején Chausescu - hogy akkor meg tudja őrizni a hatalmát.
Téved, mint minden diktátor, és beledöglik, mint minden diktátor.
Csak az a baj, hogy ez nekünk pokoli sokba fog kerülni.
Egyszerűbb lenne, ha simán főbelőné önmagát. Az sokkal olcsóbb és kevésbé macerás.
De ez a rongy, még Hitlernél is gyávább.
Igaz!
Bocs a parasztoktól.
azazello2012-09-02 14:57:50 #39
Na,na! ne sértegesd a parasztokat!!!
A jelenlegi konstellációban minden úgy van kitalálva,hogy a Fidesz győzelmét vetíti előre.Ráadásul a látszat szerint minden a demokrácia szabályai szerint zajlik.A 2/3-dal sikerült felhatalmazást adni ennek a gátlástalan maffiának szinte bármire.Most a szabályok a győzelmükhöz való igazítása folyik.Ezért a végén minden szabályosnak fog látszani.Minden a nép felhatalmazása és akarata szerint történik.Ez minden diktatúra szlogenje.Ezzel szemben naponta sértenek meg és tesznek tönkre komplett társadalmi rétegeket,embercsoportokat.Ezért azt gondolom,a bojkott nem jó ötlet.Igenis van esély a maffia-kormány leváltására,ha mindenki komolyan veszi a részvételt és a leváltás szándékát.Ellenkező esetben valóban nem marad más,mint a polgárháború.
Hogy a dajcstompikáról is essen némi szó:szerintem nem érdemes rá sok szót pazarolni.Buta,önelégült,gyökér,paraszt.Hadd röfögjön.Megszólalásai dezodorral kezelendők.
ha egésznap fejel lefele lógatnának mint aD.T penist, te se tudnál tul okosdolgokat mondani ráadásul még hinbálják is.idönként ki is verik ha igy is tudsz okos lenni csodálni foglak
Hajcihő!
Mai ujsághír (VH) a TEK páncélozott harci jármű beszerzését tervezi.
Mire kell vajon?
delfin
2012-09-02 10:11:27 #30
fót
2012-09-02 12:00:57 #31
Erről beszélek...(#28)
én azt gondolom, hogy a cél sohasem szentesíti az eszközt,azt is gondolom,,hogy az ellenzéki pártoknak bátrabban kellene fellépni, de ehhez önkritika is szükségeltetne,nem baj , hogy bevalljuk tévedéseiket, még mindig szimpatikusabb mint a tökéletességeink tükröztetéée.
fót!
egyetértek Veled, csak az is igazság, - szerintem- hogy Gyurcsány demokrataként
viselkedett az Orbáni ellenzékkel, esze ágában sem volt pl. a gyülekezési jogot átformálni stb...
amiket Orbán elsö dolga volt megnyirbálni...
Úgy gondolom, hogy ezeket látnia kellene mindenkinek.
azt is gondolom, hogy az MSZP-nek sokkal, sokkal intenzívebben kellene ezeket a visszás dolgokat harsogni, éjjel, nappal...
Harmat gyenkék, uraskodni csak a megfelelö környezetben lehet, mert a tahók nem értik, és hülyére veszik azt aki modoroskodik.
Orbán öles hibákat vét,ami már sokszor a bün, a bünüldözés körébe tartozik...
egy ország nem ihatja a levét, Orbán mega mániájának.
Hol van az okos- vagy csak okoskodó?- ellenzék?
miért nem ostromolják a parlamenti üléseket ugy mint anno, Semjén- Navracsics páros?
Hülyeség lenne harc és megmérettetés nélkül feladni a választásokat!
Ez nem más mint a hozzánemértés, az alkalmatlanság beismerése.
Az MSZP-nek és az ellenzéknek igenis mindent meg kell tenni a fidesz leváltásáért!
Hajcihö!
Hát nem valami megnyugtató amit mondasz..
Mégiscsak az kellene KI KÖVETELNI az ellenzéki pártok tagságának, hogy IGENIS KÖSSENEK
VÁLASZTÁSI KOALICIÓT.
Mindenféle mást félre téve.
Polgárháború....kik fizetnének ujra csak rá....nem lehet ez cél egyetlen Magyar embernek sem.
Én azt gondolom, hogy a nemzetközi ellenérzés semmit sem fog rövid távon megoldani Magyarországon. A bojkott egy hosszú távú elhúzódó válságot eredményez, A fennálló hatalom megdöntése a választásoktól bármilyen okból történő távolmaradás pedig keményen két esélyes megoldást hoz.Ellenzéki Uraim tessenek dolgozni a demokráciáért, összefogással,
hogy módja legyen a magyar társadalomnak voksolni. A bojkott azt a képzetet segíti, hogy a bojkottált hatalom legális, ezt akartuk, erre szavaztunk, vagy érdektelenségből nem szavaztunk.Bátorság Uraim, lehet, hogy az ellenzéki pártok nem alkalmasak a nemzeti összefogás élenjáróiként szerepet vállalni,de ne kényszerítsék passzivitásra a magyar állampolgárt, tessék a jövőért dolgozni, ha már a múltat voltak szívesek elb. szni.
Hajcihonek van igaza! En sem vennek reszt egy mocskos, elore leszervezett ugymond demokratikus valasztason. Ha tudom hogy elcsaljak, az a legfeltunobb mind belfold, mind kulfold fele, ha tavolmaradnak. Bar azert felmerul bennem a sotet jovo gyanuja. Mi van, ha ez senkit nem erdekel, van 3 indulo (Fidesz, Jobbik, Kdnp) egyik tobb szavazatot kap mint a masik, aki nyer az alakit kormanyt. Az mar csak csupa szerencse hogy mind ugyanazon az oldalon all.- mondjak majd ok.
De azert Kollathnak igaza van, azonos feltetelek mellett van ertelme a demokratikus valasztasoknak.
A választástól távolmaradással éppúgy nem értek egyet, mint azzal ha kivonulgatnak a parlamentből a képviselők. Iskolában sem mondhatom a tanárnak, hogy nem felelek mert úgyis rossz jegyet fog adni, mert nem vagyok a kedvence. Bizonyítani kell, mindent megtenni az adott körülményke közt.
Én csak egyet nem tudok elfogadni a bojkottal kapcsolatban.
Azt a tényt, hogy (a fityiszt ismerve) semminemű lelkiismereti kérdést nem fog csinálni (igaz másból sem csinált) abból, hogy csak fityisz hívők mentek szavazni,( merthogy azok mennek, az tuti), hanem ország-világnak fogja harsogni: "a lelkes magyar nép ismét őt akarta vezetőnek, az ellenzéket pedig nem érdekelte az ország sorsa!"
Ha ezt elmondhatja, vagy hasonlót, el is fogja, ha arra sor kerül.
Ez jó cím nagyon jó:-))))
Dr Agyhalál:-)))
Hajcihő!
Ezért írtam korábban, hogy a normális demokratikus választások megtartása és ennek nyomán a garantált bukás leginkább a fidesz érdeke. Azt nem akarhatják maguknak hogy egy forradalom söpörje el őket.
öszike13 2012-09-02 00:07:37 #23
Szia! Itt vagyok.
Igen, lehet alapja Kolláth véleményének, de az már egy iszonyú forgatókönyv első olvasata: A Fidesz olyan állapotokat teremt, hogy csak polgárháborúban lehessen elzavarni, azaz - ebben a helyzetben - kiirtani.
Ha és amennyiben előállítja a "centrális demokrácia" azaz leánykori nevén a "demokratikus centralizmus" minden elemét és ismérvét, akkor bekövetkezik az, amitől '89-ben megmenekültünk, azaz a hatalom erőszakos eszközökkel történő megtörése, és megszerzése.
Akkor igenis bojkottálni kell a választásokat, mert még látszatra sem szabad legitimálni az elcsalt választásokat.
Afelől egyébként kétségünk se lehet, hogy Orbán és az általa kreált zombik pártja erre törekszik, mert tisztában vannak azzal, hogy tisztességes választások esetén vége a hatalmuknak.
Ne lepődjetek meg rajta, hogyha nem látja már semmiképpen biztosítottnak a győzelmét, akkor rendkívüli állapotot vezet be.
A kérdés csak annyi, hogy bízhat-e a fegyveres erőkben, akiknek a nyakára lépett, avagy sem.
Ha az ellenzék világossá teszi, hogy a Fidesz kormányhoz való lojalitás azonos egy önmagát illegitimált hatalom támogatásával, és annak minden következményével, akkor a fegyveres testületek - bár alapvető indíttatásukkal ellentétes - szembe fordulnának a kormánnyal, ezért aztán Orbán nem bízhat bennük.
Ezért is hozta létre a TEK-et, amelynek tagjai viszont - az információm biztos lábakon áll - a legkevésbé sem lesznek hajlandók kiszolgálni OV védelmi igényeit, mert tisztában vannak vele, hogy a létszámuk elégtelen ahhoz, hogy a teljes magyar fegyveres erőkkel szemben eredményesek legyenek.
Ráadásul kellően opportunisták ahhoz, hogy ne meggyőződésből védjék Orbánt és körét, és pláne nem a nemzettel szemben, na pláne nem mindenáron.
Ezért aztán Orbánnak egyre súlyosabb gondjai vannak.
Ha elcsalja a választások lehetőségét, annak polgárháború a következménye.
Ha elcsalja a választásokat, annak polgárháború a következménye.
Ha szükségállapotot vezet be, annak polgárháború a következménye.
Nincs jó döntés, azaz csak egy van: Elmenekül Azerbajdzsánba. Ott örömmel fogadnák. (Aztán, amikor kényelmetlenné válna - véletlenül - beleszaladna egy puskagolyóba.)
Ez az ember fél. Egyre jobban fél. És mert egy diktátor - tehát bűnöző - előre menekül.
Tudja, ha nem marad hatalmon, és érzi, hogy nem marad hatalmon, akkor számon fogják kérni a regnálását, és azt nem ússza meg.
Ugyanígy egyre jobban fél a környezete is, és közösen, görcsösen keresik a személyes felelősségüktől való szabadulást, de a csapda, amit maguknak építettek, egyre inkább bezárul.
Ezért tartok attól, hogy polgárháborút fognak szítani.
Az ágyútöltelékek pedig a Fidesz-vallás egyre jobban fanatizált és gyűlölettől, félelemtől, frusztrációtól egyre inkább elvakult hívei lesznek.
Vigyázzunk! Orbánnak és a Fidesz elitjének a legkevésbé sem drága a nemzet, ha a saját silány létük forog veszélyben!
Kolláth eléggé pontosan látja, hogy ez a morálisan értékelhetetlen horda mi mindenre képes a hatalmáért. Jól látja, hogy itt valódi élet-halál küzdelem van kilátásban. Ehhez pedig nem szolgáltathatunk - legitimáló - muníciót, ha olyan jogi helyzetet hoznak létre, amely színjátékká silányítja a választásokat, a szabadságjogainkat.
Erre az opcióra is fel kell készüljünk.
Si vis pacem, para bellum. = Ha békét akarsz, készülj a háborúra.
Értsd: Ha Orbánék tudják, hogy nem lehet kiút, amit elképzelnek, nem is valósítják meg.
Egy újabb kapujukat zárjuk be vele.
Persze - mint a sarokba szorított patkány - nagy valószínűséggel támadni fognak. Csak az nem mindegy, hogy erővel, vagy erőtlenül. És lesz-e a kezünkben bunkó, hogy agyonverhessük őket, ha támadnak, vagy sem.
Tehát készüljünk, és gyakoroljuk a bunkókkal a halálos ütést a bunkókra.
Talán nem kell használjuk. Reménykedjünk benne.
Ne izguljatok, sőt örüljetek. Dajcs Tompika a maga kendőzetlen nyíltságával tárja a világ elé az egész Fideszes csürhe szellemiségét, morálját, intellektuális képességeit.
Úgy vélem és joggal, hogy ez az a szellemiség, amit a világ már egyszer - végérvényesen - kivetett magából, ez az a morál, amely a kereszténység megszületése óta a kulturált européer közösségek által a teljes megvetést és elutasítást vonja magára, és ez az az intellektus, amelyet még egy átlagosan fejlett amőba is nívóján alulinak érezne.
Szóval ezzel találjuk magunkat szembe, megspékelve mindezt mohó hatalom-, és szerzési vággyal, egyben hazaáruló jellemtelenséggel.