"Magyarországon a párt- és kampányfinanszírozás ügye máig rendezetlen, nem átlátható, hogy melyik párt pontosan milyen forrásokat használ, milyen kiadásai vannak, és emiatt nem lehet tudni, hogy a pártok képviselői döntéseikben mennyiben képviselik választóik akaratát és mennyiben azok magánérdekeit, akik a működésükhöz és kampányaikhoz szükséges forrásokat biztosítják."
Debreczeni József: Orbán kóros politikai betegsége
Rendszervisszaváltás
Megosztás:
Tetszik:
Politikai értelemben betegnek, gonosztevőnek titulálta Orbán Viktort Debreczeni József a Demokratikus Koalíció kongresszusán. A párt alelnöke lapunknak azt mondta, a kormány bukása után visszaállítják a demokratikus rendet. Hogy miként, azt még nem tudja, de azt is elképzelhetőnek tartja, hogy drámai lesz a vég. Debreczeni politikai hibának tartja, hogy az LMP az Ellenzéki Kerekasztalhoz sem akar leülni. PUNGOR ANDRÁS interjúja.
- Azt mondta, a kampánynak még nincs itt az ideje. Mégis, az Avas-lakótelepi DK-s valóságshow korteskedésnek tűnt.
– A velünk nem rokonszenvező média rosszhiszeműen közelített a miskolci akcióhoz. Helyben viszont pozitív volt a beköltözés hatása.
- Nem rosszhiszeműség kérdése, hiszen Gyurcsány is úgy fogalmazott: gejl is tud lenni egy ilyen akció. Az is lett.
Mester Anett felvétele
– Azok közé tartozom, akik aggódtak emiatt.
- Gondoltam. Láttam önről egy fényképet: egy miskolci villanyoszlop tövében áll párttársai mellett, fogja az aktatáskáját, és rezignáltan néz maga elé.
– Biztos azért, mert már fájt a térdem. Nemrég műtötték.
- Biztos. Egykori MDF-es párttársával, Elek Istvánnal nyílt levelekben azon vitatkozott, hogy szükség lenne-e nagykoalícióra az Orbánon túli világban. Ön ezt tagadja. Barátja legújabb írásában úgy vélekedett, az együttműködési készséget nem a mai Fidesznek kell jelezni, hanem a vereséget szenvedett és a vereségből tanulni kész jobboldalnak. Olvasta?
– Jól hangzik. Meg az is, amit Bajnai mondott, hogy a jobboldali szavazókkal kell együttműködni. Azt azonban csupán politikai erőkkel lehet, és a demokratikus jobboldal politikailag ma üres halmaz, nincs ilyen Magyarországon. Ha megjelenik a színen, akkor természetesen kooperálni kell vele alkotmányos kérdésekben.
- Elek az LMP egyik alapítója, tanácsadója, ön a Demokratikus Koalíció alelnöke. Vitájuk iskolapéldája annak, hogy az ellenzék gyenge, széttartó, képviselőinek nehéz lesz közös hangot találniuk egymással.
– Régi ismeretség fűz Elek Pistához, ma is tisztelem őt.
- Mégis keményen odaszólt neki: „Senki Alfonz erre azt mondaná, hogy tiszteljük barátaink agybaját.”
– Ma kijelenteni azt, hogy együtt kell majd kormányozni a vesztes (ma önkényuralmat gyakorló) jobboldallal, ez valóban agyrém. Fogalmunk sincs, milyen állapotban lesz a Fidesz, akad-e majd legitim demokratikus erő a jobboldalon. Hogy az amerikai nagykövetség Sólyom Lászlóra vonatkozó kitételét használjam: politikai botfülűségre vall az ötlet. Egyelőre még a demokratikus oldalon sem megy az együttműködés. A kongresszusunkra meghívtuk a másik két demokratikus ellenzéki párt képviselőit, de nem jöttek el. Ez modortalanság. Az LMP az Ellenzéki Kerekasztalhoz sem akar leülni: ez politikai hiba.
- A választásokon ennél azért többre lesz szükség. Ahogy ön fogalmazott, Orbán a saját játékszabályai szerint szeret focizni: ők többen lehetnek a pályán, és akár kézzel is hozzáérhetnek a labdához.
– Egyfordulós a választás. Az ellenzék erői nem tehetnek mást, mint hogy előre megállapodnak. Illúziót kergetnek azok az ellenzéki pártok, amelyek azt hiszik magukról, hogy egyedül is megverhetik a Fideszt.
- Gyurcsány a kongresszus előtt azt mondta, ne arról beszéljünk, ki lesz Orbán után, hanem arról, hogy mit teszünk majd akkor. Tényleg: mit?
– Nem elég választást nyerni, hiszen ellenséges közjogi bástyarendszer venné körül az új kormányt. Rendszervisszaváltásra lesz szükség.
- De ahhoz kétharmad kell.
– A Demokratikus Koalíció a ’89-es platformon áll. 2010 tavaszáig legitim, az európai és a demokratikus értékeknek megfelelő alkotmányos rendszer működött az országban. Ezt zilálta szét az önkényuralmi rezsim, hogy magát örökké hatalmon tartsa. Nem fogadjuk el ezt az illegitim rendszert, a demokratikus jogfolytonosság visszaállításához kérjük majd a választók felhatalmazását. Ha a Fidesz súlyos vereséget szenved a választásokon, akkor ez magától értetődik majd. Ám a ’89-es közjogi rendszer esetleges módosításához valóban elengedhetetlen lesz a kétharmad, sőt ahhoz a demokratikus erők konszenzusa kell.
- Azért beszéljünk arról is, hogy ki foghatja össze az ellenzéket. Ellenzéki tippek szerint Bajnai talán, Gyurcsány semmiképp.
– A politikában nem lehet ilyen kategorikus kijelentéseket tenni. Orbán mostani dúlása indirekt módon rehabilitálhatja Gyurcsányt. Ami Bajnait illeti: szakértői kormányzása minden tiszteletet megérdemel. Ha az együttműködő ellenzéki pártok kiegyenlített pozícióban lesznek, akkor ő ismét reális alternatíva lehet. Romeltakarító, technokrata kormányzás jöhet Orbán után. Átmeneti időre.
- Azt mondta, Szent Ilona szigetére száműzné a „gyógyíthatatlan bonapartizmusban szenvedő” Orbánt. Lefordítaná?
– Azt remélem, hogy összeomlásszerű vereséget fog szenvedni. Orbán gátlástalanul populista politikával hitette el a magyar társadalommal, hogy megválasztása után, hétfőtől másképp süt még a nap is, hogy megszorítások nélkül, a bankok pénzén is lehet boldogulni. Az ország most ébred rá, hogy mindez egy akarnok szélhámos hazugsága volt. Orbán most iratkozik ki végleg a politikából
– már ha bízunk a demokrácia jövőjében.
- Háromszor vesztett, háromszor kelt fel. A jobboldalon nem született új vezető.
– Most más a helyzet. Nyílt önkényuralmat épít, nemzetközileg végképp elszigetelődik, és csődbe viszi a gazdaságot. Ha megállapodik az IMF-fel, iszonyú megszorításokra kényszerül. Ha nem, jön az államcsőd. Egy önkényuralmi rezsim csak akkor maradhat fenn, ha a társadalomnak anyagilag nyújtani tud valamit. A Kádár-rendszer gazdasági stabilitása élhető életet adott, plusz itt volt egy idegen hadsereg. Orbán politikája gazdasági romlást hoz, és külső támasza sincs: meg kell buknia.
- A kormányfő most konszolidálni akarja a politikáját, békülékeny hangnemére erősödött a forint.
– Orbánnak 180 fokos politikai fordulatot kellene tennie, de erre ő képtelen.
- Mégis túlzás őt „politikai értelemben betegnek, gonosztevőnek” aposztrofálni. Orbán saját populizmusának, akarnokságának a foglya.
– A kóros hatalommánia a politikában betegség. A demokrácia lerombolása gonoszság. Orbánnak minden lépése arra irányul, hogy ne alakulhasson ki vele szemben reális alternatíva, hogy mindig hatalomban maradhasson, s ha véletlenül mégis veszít, akkor más se tudjon kormányozni. Mi ez, ha nem politikai betegség? Az E- most kényszergyógykezelésre próbálja fogni őt, de szerintem már menthetetlen.
Az interjút teljes terjedelemben a 168 Óra hetilap legfrissebb számában olvashatja.
Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!
Imhotep
2012-02-15 20:14:21 #58
Nem kell egymást marni! Ti csak egy buta kis kockák vagytok orbánc játékában! Ismétlem minek egymást marni????? Orbánc a legnagyobb hibás!!! Gyerekek 2014 és akkorát fog bukni a Magyar néró mint a sicc!!!!! Úgy jár a bandája mint az MDF!!!
Eltűnik a politika süllyesztőjében!! A NÉP az ISTEN adta nép majd ítélkezik,és a börtönök meg lesznek töltve fidesz képviselőkkel!!! Remlem legalább 40 évet kapnak a Magyar emberek és az ország tönkretételéért és kirablásáért!!
igor06
2012-02-10 17:51:10 #57
baboly #60.
Az, hogy téged nem vettek be tagnak....
baboly
2012-02-10 16:06:43 #56
Ments meg minket a Debreczeni féléktöl! Mi van ebben a Koalicioban demokratikus?
tibby
2012-02-10 13:38:53 #55
Hogy ismerd meg vegre ki ez az ember
tibby
2012-02-09 15:00:35 #54
igor06
2012-02-07 10:21:55 #7
polihisztornak:
Kivonat Orbán Viktor szakmai életrajzából
forrás: kormanyportal.hu
Ezt hivjak jokor lenni jo helyen..
Mondjuk a jo helyen megmaradni sem mellekes..
1987 nov - 1988 marcius
kerek 4 honapot dolgozott kemenyen...
ateista
2012-02-09 15:00:04 #53
abramovics
Sajnos nagyon sok olyan alak van mint akit egyik szomszédjaként említ.
Szerintem azért lehet ebben az országban azt tenni amit most tesznek,mert nagyon sok olyan alak van aki nem bánja hogy neki rossz de örömmel tölti el,hogy a szomszédjának is.Én ismertem sok olyat ahogy mondani szoktam,levágatná még a kezét is ha tudná,hogy nez nekem jobban fáj mint őneki.
Megfigyelő
2012-02-08 18:15:13 #52
Tisztelt kommentelők!
Bárkivel előfordulhat, hogy akaratlanul megsértjük, de a súlyos és szándékos sértegetés nem méltó azokhoz, akiknek eredetileg az eszmecsere - kulturált formában zajló vita - a megszólalásuk célja.
Kérem: egymás minősítgetése helyett próbáljunk érvelni! A minősítgetés azok módszere, akik vitázni valójában nem képesek. Igaz, a vita is csak akkor igazi vita, ha nem ugyanazt hajtogatjuk állandóan...
Aleve
2012-02-08 16:15:15 #51
ellenzék,
Igazad van, sőt! Kunczével szólva mindig meglepődom azon, hogy milyen rövid az emberek memóriája... Mindenki elfelejtette már, hogy 2oo2-ben amikor a Fidesz elvesztette a választásokat, Viktorunk megsértődve elvonult meccset nézni? Aztán mentsük ami menthető alapon milliárdokat(!!!!!) osztogatott szét hirtelen a kormányzásából hátralévő hetek alatt. Majd Angliában képezte magát, ezalatt rájöhetett, hogy a világ nem hungaro-illetve orbánviktor-centrikus, most igyekszik azzá tenni, a vele egyet nem értőket meg kiátkozza, ellehetetleníti, oszt jó napot!
NaEzAz
2012-02-08 14:31:47 #50
b4m13! #55
Eddig tartott a "Nem is írkálok többé ide"? Vagy különben nem kapsz pénzt?
Csak egyszer szólnál igazat, betartanád amit ígérsz. Nem megy, mert Fideszes vagy?
b4m13
2012-02-08 14:21:58 #49
Heil abramovics, te egy rohadt náci vagy überkém. Ehhez mit szólsz?
egy primitív állat
abramovics
2012-02-08 14:05:46 #48
Őszike13!
Úgy lett, ahogy jósoltad. Én sem vártam mást tőlük.
Marha nagy gondban vannak, mert érteni nem értik, képességük nincs értelmesen cáfolni bármit, avagy értelmes hozzászólással bizonyítani, mégsem olyan buták, így hát a szar példáját követve a lapítást javasolgatják egymásnak.
Mondom, kényelmesen helybe jönnek, megfigyelhetjük buta lényüket.
Megfigyelő!
Szerinted az nem buta, mondhatni okos ember, akit az általad említett populista politikusok meg tudnak vezetni, feltétlen hívővé tudnak lebarmítani?!
Szerinted miért nem akarják tudomásul venni a becsapottságukat?
Lehet, hogy mérhetetlenül hiúk, azaz buták?
Ráadásul végtelenül irigyek, amolyan tipikus magyarok – dögöljön meg a szomszéd tehene is.
Ha már ők buták lettek – vajh erről mi mit tehetünk? Tán inkább a genetika! – más se boldogulhasson!
Szerintem annyira buták, mint egy a közelemben élő házaspár, kik úgy gondolják, ha valakinek ártani tudnak akár csak annyit is, mi a kisujja körmének elvesztése – míg ők a fél lábukat vesztik ugyanabban – az számukra jó üzlet.
Nos, úgy gondolom ezek a kissapukák, subaone, meg b4m13 félék is ilyen – más szóval jellemezni nem tudom őket – primitív állatok.
NaEzAz
2012-02-08 13:34:30 #47
b4m13! #48
"Félek. Nem is írkálok többé ide, javaslom te se."
Nem is tudom, mi lesz majd itt nélkületek! Azért nagyon szívesen kipróbálnám!
Shon168
2012-02-08 11:39:06 #46
b4m132012-02-08 09:31:27 #48
Feltámadtak a nácik a ballibekben, megidézték a gonosz lelküket, mígnem sikerült magukba oltani.
Félek. Nem is írkálok többé ide, javaslom te se.
megmosolyogtatsz te szerencsetlen....:))
hallod schutbauno? te nem priccolsz?:)
Megfigyelő
2012-02-08 11:14:50 #45
Nos, ha itt valaki bértollnok, az biztosan nem Debreczeni. Ha bértollnokságra akarta volna adni a fejét, akkor még mindig Orbán körül sertepertélne, amivel azonban már jó ideje felhagyott. Rájött valamire: arra, hogy milyen ember is Orbán Viktor. Nem az, akit egy demokrata követni és támogatni hajlandó...
Félreértések elkerülése végett: demokraták léteznek a politikai jobboldalon éppúgy, mint a baloldalon. Ők azok, akik képesek lennének - persze, viták árán - valóban eldönteni, mi lenne jobb az országnak. A valódi demokrata nem gondolja azt, hogy mások csak úgy lehetnek boldogok, ahogyan ő elképzeli. Inkább MEGKÉRDEZI a másikat, hogyan szeretne ő boldogulni, és nem helyette dönt, kérdezés nélkül...
Ami pedig a Brock egyetem kutatását illeti, nekem más jutott az eszembe:
1. Senki sem szeretné, ha mások ostobának látnák, kivéve, ha szándékosan, félrevezetés céljából (cselből) teszi azt.
2. Az ostoba embert könnyű rászedni hízelgéssel, és irigysége táplálásával.
A populista politikusok gátlástalanul kihasználják ezt a két felismerést. Ez ugyanaz, amivel a szélhámosok élnek. Elég a bűnügyi krónikákban utána olvasni, hogy lássuk: sok becsapott ember nem akarja elhinni, tudomásul venni, hogy becsapták, már csak hiúsága okán is, de legfőképpen azért, mert irigysége és kapzsisága nem engedi. Sok hiszékeny várja a sült galambot, hátha a szájába repül...
tibby
2012-02-08 11:02:12 #44
Itt a lenyeg , Viktorka elhitette a neppel aztan ha nem ugy tortent akkor a Gyurcsany a hibas.
– Azt remélem, hogy összeomlásszerű vereséget fog szenvedni. Orbán gátlástalanul populista politikával hitette el a magyar társadalommal, hogy megválasztása után, hétfőtől másképp süt még a nap is, hogy megszorítások nélkül, a bankok pénzén is lehet boldogulni. Az ország most ébred rá, hogy mindez egy akarnok szélhámos hazugsága volt. Orbán most iratkozik ki végleg a politikából
– már ha bízunk a demokrácia jövőjében.
kissapuka
2012-02-08 09:37:29 #43
Abramovics!
Ha a Brock Egyetem ezt állítja a konzervatív godolkodásuakról akkor az biztos úgy is van...... nem lehet vitatkozni vele....meg Önökkel sem hiszen mi csak "röfögünk "
ahogy írta...... Kedves....(Hiába a világhírű Brock előtt le a kalappal...)
Ha a másként gondolkodással szembeni ocsmánykodás a "szellemi fölény" akkor igen sajnálatos "szintre "jutottak páran.
Ettől egyébként még fenntartom azt a véleményemet hogy a Debreczeni szépen "leírja"
magát a bértollnoki szintre....
b4m13
2012-02-08 09:31:27 #42
sutbaone
Te én sokáig nem vettem komolyan, de most olvasva abramovics dr mengelei gondolatait, félek. Figyelj, ezek a ballib nácik minket náciznak, miközben Göbbels és a többi szemét gazember büszke lehet rájuk a pokolból. Olvasd el újra, amiket leírt:
-a kissapuka, meg a sutbaone, illetve a barátaik, elvtársaik nem emberek-
-itt jelenlévő magukat konzervatívnak valló egyedek-
-nem fogadják el a tényt, hogy képességeik oly mértékben behatároltak, mely számukra egyetlen lehetőséget hagy, még pedig, hogy a buta zemberek között több a konzervatív, azaz a helyükön vannak-
Szintiszta náci ideológia. Feltámadtak a nácik a ballibekben, megidézték a gonosz lelküket, mígnem sikerült magukba oltani.
Félek. Nem is írkálok többé ide, javaslom te se.
chili
2012-02-08 01:33:27 #41
Orommel latom a baloldali hozzaszolok szellemi folenyet! Nehez megerteni azok vaksagat, akik meg mindig nem ertik, hogy az orban-simicska-fele politikai-gazdasagi vallalkozas nem az orszag javat szolgalja. Milliokat tartanak felelemben, amire az utolso 30 evben altalanossagban nem volt pelda (Demszky, Vasarhelyi, Konrad es a tobbi valodi ellenzekitol eltekintve). Nem szabad az EU-ra varni, hogy megoldja a problemat, azaz az orbanizmus felszamolasat, hanem az orszag nepenek kell tevolegesen, az utcan megmutatni, hogy nem kerunk az autokraciabol. Az LMP is jobban teszi, ha nem onzo modon huzza ki magat a demokratikus osszefogasbol.
öszike13
2012-02-07 23:01:30 #40
T. abramovics!
Válaszra ne számits!
vagy csak holnap, addigra megkapják, hogy mit, hogyan, de akkor sem az irásodra lesz választ...
ha, egyáltalán felfogták azt, hogy mit, miröl irsz....
DONJ
2012-02-07 22:58:07 #39
A riposztok, és ellenriposztok olvasása közben, arra a felfedezésre jutottam, hogy a jobboldali értékrend, ezen oldalon megjelenő hívei, egyszerűen félnek. Igen, félnek, mert nincs muníció. Félnek, mert nem maradt más a tarsolyukban, mint a "böszme, elq..stb”. Félnek, mert érzik, a nép nem igen szereti, ha tartósan a zsebében kotorásznak. Félnek, mert nem buták, csak hívők, és látják, de nem értik, miért utálják idoljukat Európa szerte. Hallják, de nem szeretik hallani, mindazokat a számokat, amit itt a tényekre hivatkozók felsorolnak.
Bár nem tanulmányoztam belülről (vezetőjükkel szemben) a pszichológiát, de úgy gondolom, a félelemtől az ember üvölteni kezd. Mert ha üvölt, akkor azt hiszi, nem érheti baj, mert Ő bátor.
Rossz szokásom, hogy Debreczeniről elolvasott művein keresztül mondok véleményt. Nemrégen olvastam "A politika fertője" című könyvét. A 20 év politikai „stiklijeit” tárja fel pártok mindegyikében. Igenis állítom, történészként is jól látja a jövőt. Munkái alaposak, (nem plágiumok), még soha bíróságon nem vesztett ilyen pert, az meg magánügye, hogy úgy érzi, tennie kell.
Mint ahogy belső kényszere kell, hogy valamennyinknek legyen arra, hogy az elesettek oldalára állva, ott legyünk, ahol mindenegyes ember jelenléte fontos, én nem azért demonstrálok egy ügy mellett, mert szabad levegőre vágyom, hanem azért, mert meggyőződésem, felelőségem van, a korosztályom, és az utánam jövő generációért is .Az itt okosan érvelők szerintem ugyanígy gondolhatják, legalábbis remélem.
HozzászólásokÖsszesen: 58 db
A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!
Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!
Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!
Nem kell egymást marni! Ti csak egy buta kis kockák vagytok orbánc játékában! Ismétlem minek egymást marni????? Orbánc a legnagyobb hibás!!! Gyerekek 2014 és akkorát fog bukni a Magyar néró mint a sicc!!!!! Úgy jár a bandája mint az MDF!!!
Eltűnik a politika süllyesztőjében!! A NÉP az ISTEN adta nép majd ítélkezik,és a börtönök meg lesznek töltve fidesz képviselőkkel!!! Remlem legalább 40 évet kapnak a Magyar emberek és az ország tönkretételéért és kirablásáért!!
baboly #60.
Az, hogy téged nem vettek be tagnak....
Ments meg minket a Debreczeni féléktöl! Mi van ebben a Koalicioban demokratikus?
Hogy ismerd meg vegre ki ez az ember
igor06
2012-02-07 10:21:55 #7
polihisztornak:
Kivonat Orbán Viktor szakmai életrajzából
forrás: kormanyportal.hu
Ezt hivjak jokor lenni jo helyen..
Mondjuk a jo helyen megmaradni sem mellekes..
1987 nov - 1988 marcius
kerek 4 honapot dolgozott kemenyen...
abramovics
Sajnos nagyon sok olyan alak van mint akit egyik szomszédjaként említ.
Szerintem azért lehet ebben az országban azt tenni amit most tesznek,mert nagyon sok olyan alak van aki nem bánja hogy neki rossz de örömmel tölti el,hogy a szomszédjának is.Én ismertem sok olyat ahogy mondani szoktam,levágatná még a kezét is ha tudná,hogy nez nekem jobban fáj mint őneki.
Tisztelt kommentelők!
Bárkivel előfordulhat, hogy akaratlanul megsértjük, de a súlyos és szándékos sértegetés nem méltó azokhoz, akiknek eredetileg az eszmecsere - kulturált formában zajló vita - a megszólalásuk célja.
Kérem: egymás minősítgetése helyett próbáljunk érvelni! A minősítgetés azok módszere, akik vitázni valójában nem képesek. Igaz, a vita is csak akkor igazi vita, ha nem ugyanazt hajtogatjuk állandóan...
ellenzék,
Igazad van, sőt! Kunczével szólva mindig meglepődom azon, hogy milyen rövid az emberek memóriája... Mindenki elfelejtette már, hogy 2oo2-ben amikor a Fidesz elvesztette a választásokat, Viktorunk megsértődve elvonult meccset nézni? Aztán mentsük ami menthető alapon milliárdokat(!!!!!) osztogatott szét hirtelen a kormányzásából hátralévő hetek alatt. Majd Angliában képezte magát, ezalatt rájöhetett, hogy a világ nem hungaro-illetve orbánviktor-centrikus, most igyekszik azzá tenni, a vele egyet nem értőket meg kiátkozza, ellehetetleníti, oszt jó napot!
b4m13! #55
Eddig tartott a "Nem is írkálok többé ide"? Vagy különben nem kapsz pénzt?
Csak egyszer szólnál igazat, betartanád amit ígérsz. Nem megy, mert Fideszes vagy?
Heil abramovics, te egy rohadt náci vagy überkém. Ehhez mit szólsz?
egy primitív állat
Őszike13!
Úgy lett, ahogy jósoltad. Én sem vártam mást tőlük.
Marha nagy gondban vannak, mert érteni nem értik, képességük nincs értelmesen cáfolni bármit, avagy értelmes hozzászólással bizonyítani, mégsem olyan buták, így hát a szar példáját követve a lapítást javasolgatják egymásnak.
Mondom, kényelmesen helybe jönnek, megfigyelhetjük buta lényüket.
Megfigyelő!
Szerinted az nem buta, mondhatni okos ember, akit az általad említett populista politikusok meg tudnak vezetni, feltétlen hívővé tudnak lebarmítani?!
Szerinted miért nem akarják tudomásul venni a becsapottságukat?
Lehet, hogy mérhetetlenül hiúk, azaz buták?
Ráadásul végtelenül irigyek, amolyan tipikus magyarok – dögöljön meg a szomszéd tehene is.
Ha már ők buták lettek – vajh erről mi mit tehetünk? Tán inkább a genetika! – más se boldogulhasson!
Szerintem annyira buták, mint egy a közelemben élő házaspár, kik úgy gondolják, ha valakinek ártani tudnak akár csak annyit is, mi a kisujja körmének elvesztése – míg ők a fél lábukat vesztik ugyanabban – az számukra jó üzlet.
Nos, úgy gondolom ezek a kissapukák, subaone, meg b4m13 félék is ilyen – más szóval jellemezni nem tudom őket – primitív állatok.
b4m13! #48
"Félek. Nem is írkálok többé ide, javaslom te se."
Nem is tudom, mi lesz majd itt nélkületek! Azért nagyon szívesen kipróbálnám!
b4m132012-02-08 09:31:27 #48
Feltámadtak a nácik a ballibekben, megidézték a gonosz lelküket, mígnem sikerült magukba oltani.
Félek. Nem is írkálok többé ide, javaslom te se.
megmosolyogtatsz te szerencsetlen....:))
hallod schutbauno? te nem priccolsz?:)
Nos, ha itt valaki bértollnok, az biztosan nem Debreczeni. Ha bértollnokságra akarta volna adni a fejét, akkor még mindig Orbán körül sertepertélne, amivel azonban már jó ideje felhagyott. Rájött valamire: arra, hogy milyen ember is Orbán Viktor. Nem az, akit egy demokrata követni és támogatni hajlandó...
Félreértések elkerülése végett: demokraták léteznek a politikai jobboldalon éppúgy, mint a baloldalon. Ők azok, akik képesek lennének - persze, viták árán - valóban eldönteni, mi lenne jobb az országnak. A valódi demokrata nem gondolja azt, hogy mások csak úgy lehetnek boldogok, ahogyan ő elképzeli. Inkább MEGKÉRDEZI a másikat, hogyan szeretne ő boldogulni, és nem helyette dönt, kérdezés nélkül...
Ami pedig a Brock egyetem kutatását illeti, nekem más jutott az eszembe:
1. Senki sem szeretné, ha mások ostobának látnák, kivéve, ha szándékosan, félrevezetés céljából (cselből) teszi azt.
2. Az ostoba embert könnyű rászedni hízelgéssel, és irigysége táplálásával.
A populista politikusok gátlástalanul kihasználják ezt a két felismerést. Ez ugyanaz, amivel a szélhámosok élnek. Elég a bűnügyi krónikákban utána olvasni, hogy lássuk: sok becsapott ember nem akarja elhinni, tudomásul venni, hogy becsapták, már csak hiúsága okán is, de legfőképpen azért, mert irigysége és kapzsisága nem engedi. Sok hiszékeny várja a sült galambot, hátha a szájába repül...
Itt a lenyeg , Viktorka elhitette a neppel aztan ha nem ugy tortent akkor a Gyurcsany a hibas.
– Azt remélem, hogy összeomlásszerű vereséget fog szenvedni. Orbán gátlástalanul populista politikával hitette el a magyar társadalommal, hogy megválasztása után, hétfőtől másképp süt még a nap is, hogy megszorítások nélkül, a bankok pénzén is lehet boldogulni. Az ország most ébred rá, hogy mindez egy akarnok szélhámos hazugsága volt. Orbán most iratkozik ki végleg a politikából
– már ha bízunk a demokrácia jövőjében.
Abramovics!
Ha a Brock Egyetem ezt állítja a konzervatív godolkodásuakról akkor az biztos úgy is van...... nem lehet vitatkozni vele....meg Önökkel sem hiszen mi csak "röfögünk "
ahogy írta...... Kedves....(Hiába a világhírű Brock előtt le a kalappal...)
Ha a másként gondolkodással szembeni ocsmánykodás a "szellemi fölény" akkor igen sajnálatos "szintre "jutottak páran.
Ettől egyébként még fenntartom azt a véleményemet hogy a Debreczeni szépen "leírja"
magát a bértollnoki szintre....
sutbaone
Te én sokáig nem vettem komolyan, de most olvasva abramovics dr mengelei gondolatait, félek. Figyelj, ezek a ballib nácik minket náciznak, miközben Göbbels és a többi szemét gazember büszke lehet rájuk a pokolból. Olvasd el újra, amiket leírt:
-a kissapuka, meg a sutbaone, illetve a barátaik, elvtársaik nem emberek-
-itt jelenlévő magukat konzervatívnak valló egyedek-
-nem fogadják el a tényt, hogy képességeik oly mértékben behatároltak, mely számukra egyetlen lehetőséget hagy, még pedig, hogy a buta zemberek között több a konzervatív, azaz a helyükön vannak-
Szintiszta náci ideológia. Feltámadtak a nácik a ballibekben, megidézték a gonosz lelküket, mígnem sikerült magukba oltani.
Félek. Nem is írkálok többé ide, javaslom te se.
Orommel latom a baloldali hozzaszolok szellemi folenyet! Nehez megerteni azok vaksagat, akik meg mindig nem ertik, hogy az orban-simicska-fele politikai-gazdasagi vallalkozas nem az orszag javat szolgalja. Milliokat tartanak felelemben, amire az utolso 30 evben altalanossagban nem volt pelda (Demszky, Vasarhelyi, Konrad es a tobbi valodi ellenzekitol eltekintve). Nem szabad az EU-ra varni, hogy megoldja a problemat, azaz az orbanizmus felszamolasat, hanem az orszag nepenek kell tevolegesen, az utcan megmutatni, hogy nem kerunk az autokraciabol. Az LMP is jobban teszi, ha nem onzo modon huzza ki magat a demokratikus osszefogasbol.
T. abramovics!
Válaszra ne számits!
vagy csak holnap, addigra megkapják, hogy mit, hogyan, de akkor sem az irásodra lesz választ...
ha, egyáltalán felfogták azt, hogy mit, miröl irsz....
A riposztok, és ellenriposztok olvasása közben, arra a felfedezésre jutottam, hogy a jobboldali értékrend, ezen oldalon megjelenő hívei, egyszerűen félnek. Igen, félnek, mert nincs muníció. Félnek, mert nem maradt más a tarsolyukban, mint a "böszme, elq..stb”. Félnek, mert érzik, a nép nem igen szereti, ha tartósan a zsebében kotorásznak. Félnek, mert nem buták, csak hívők, és látják, de nem értik, miért utálják idoljukat Európa szerte. Hallják, de nem szeretik hallani, mindazokat a számokat, amit itt a tényekre hivatkozók felsorolnak.
Bár nem tanulmányoztam belülről (vezetőjükkel szemben) a pszichológiát, de úgy gondolom, a félelemtől az ember üvölteni kezd. Mert ha üvölt, akkor azt hiszi, nem érheti baj, mert Ő bátor.
Rossz szokásom, hogy Debreczeniről elolvasott művein keresztül mondok véleményt. Nemrégen olvastam "A politika fertője" című könyvét. A 20 év politikai „stiklijeit” tárja fel pártok mindegyikében. Igenis állítom, történészként is jól látja a jövőt. Munkái alaposak, (nem plágiumok), még soha bíróságon nem vesztett ilyen pert, az meg magánügye, hogy úgy érzi, tennie kell.
Mint ahogy belső kényszere kell, hogy valamennyinknek legyen arra, hogy az elesettek oldalára állva, ott legyünk, ahol mindenegyes ember jelenléte fontos, én nem azért demonstrálok egy ügy mellett, mert szabad levegőre vágyom, hanem azért, mert meggyőződésem, felelőségem van, a korosztályom, és az utánam jövő generációért is .Az itt okosan érvelők szerintem ugyanígy gondolhatják, legalábbis remélem.