2012. február 9. csütörtök - Abigél, Alex. Holnapi névnap: Elvira

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

MALÉV: The End?

anula - 2012.02.09 16:06

A MALÉV megmentése

anula - 2012.02.09 16:00

ATV az "Őfelsége ellenzéke" szerepében

morcos - 2012.02.09 16:00

Orbán a király !

Csikar - 2012.02.09 15:48

Klubrádió - Vége

Turtle - 2012.02.09 15:37

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

obsitos - 2012.02.09 15:09

Kedves moderátor! Ehhez mit szólsz?

Csülök - 2012.02.09 14:49

A hülyeség nem ismer határokat

piréz - 2012.02.09 14:45

Hogy mik vannak...

piréz - 2012.02.09 14:44
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Szombat, 2009. szeptember 5. 10:14
Dalia László írása

Pécsi siker

Szenzációs magyar kutatás: szívregeneráló vörösborból

  • Tetszik:
Már nemcsak a franciák hivatkoznak rá, hogy milyen egészséges a vörösbor. Pécsi kutatók is kimutatták, hogy a roncsolt szívizomrostokat is helyreállítja a vörös bor egyik alapanyaga. Sümegi Balázs, a Pécsi Tudományegyetem Biokémiai Intézetének igazgatója a 168 óra online-nak elmondta, hogy egymilliárd forintra volna szükségük, a humán kísérletekre.
Professzor úr, milyen betegségekre javallaná a vörös bort, bár sokan vény nélkül is szeretjük a szép villányi és szekszárdi vörösöket?

A vörös bor alapanyagául szolgáló szőlő héjában van a rezveratrol. Mi azt vizsgáltuk, hogy milyen hatással van a sejtekre, génekre, enzimekre. Kimutattuk, hogy a kollagén anyagok eltűntek, gyulladás gátló hatása van, nem történt szívnagyobbodás és megerősödtek a sejtek, vagyis a roncsolt szívizomzat is helyreállítható.

A vörös bor alkoholtartalma nem akadályozza a gyógyulást, tehát nem semlegesíti a rezveratrol jótékony hatását?


Nem, csak mi eleve kizártuk az alkohol mellékhatását, tisztán akartuk alkalmazni a rezveratrolt. Így aztán lecsaptuk a savakat, vagyis alkoholmentes vörösborral kezeltük a patkányokat.

A patkánykísérletek csak az első lépcső a bizonyításban, telik-e a költségvetésükből a humán tesztekre?


Az intézet költségvetése nem bírná el az egymilliárd forintos emberi teszteket, de indulunk a Jedlik pályázaton és a regionális fejlesztési tanács is ígért támogatást, ők tavasszal írnak ki pályázatot. A termék gyártása is történhetne Pécsen, hiszen Villány és Szekszárd közelsége miatt helyben van az alapanyag és a gyerekek miatt alkoholmentes koncentrátumot volna érdemes előállítani.

Forster Tamás, a Magyar Kardiológiai Társaság elnöke viszont úgy nyilatkozott, amikor a Dunántúli Naplóban megjelent egy hír az önök kutatásáról, hogy a roncsolódott szívizmot nem lehet helyreállítani.


Forster úrnak abban igaza van, hogy az elhalt sejtet nem lehet feltámasztani, ám ezt mi nem is állítottuk. Ha viszont el indul egy folyamat, csak fokozatosan roncsolódnak a sejtek, s attól függ mikor avatkozunk közbe. A szívbetegségeknél emlegetik a bűvös 3-ast. A túlélési esély növekszik, ha a beteg megéri az első három órát, majd az első három napot, és ha három hét múlva is jól van, akkor már reménykedhetünk.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 2 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

Misspa
2009-09-05 14:45:15   #2

Sok évvel ezelőtt Magyarországon tartottak Kardiológiai (Világ?)Kongresszust.
...emlékeim szerint már akkor is kőbevésték a vörösbor jótékony hatását a szívre...az iszogató franciák példája is megjelent...

...de a lényeg ! a kongresszus résztvevői a villányi vöröst tarották a világ egyik leghatékonyabb hatású 'szívbarátnak'
(nem vicc !... pikírten: vagy a PR munka volt kitűnő?)

Kérdőjel
2009-09-05 10:37:27   #1

Nem is tudom, de erről már évekkel ezelőtt olvastam. Mármint hogy Franciaországban miért ritkábbak bizonyos szívbetegségek, és rájöttek, hogy a rendszeres vörösbor-fogyasztás miatt.
Lehet, hogy ez ugyanaz a téma ?....

1

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

Táncsics Alapítvány
A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!