2012. május 26. szombat - Fülöp, Evelin. Holnapi névnap: Hella

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

Skubi - 2012.05.25 23:41

Hmmm....

hulot - 2012.05.25 22:50

Szalai Annamária 9 évre

kykicz - 2012.05.25 22:32

ORBÁN A MAGYARSÁG MEGOSZTÓJA

Qkory - 2012.05.25 21:52

magyarfoci

Rózsa Misi - 2012.05.25 21:43

Társalgó, 2012. május

nonest - 2012.05.25 21:40

ÚSZÁS

csi77a - 2012.05.25 20:19

História

Csülök - 2012.05.25 20:13
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
Olaszország

168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Csütörtök, 2011. június 30. 13:33
168 Óra Online írása - Forrás: MTI

Agykárosító a hétvégi berúgás

  • Tetszik:
A fiatalok, akik alkalomszerűen igen sokat isznak - például hétvégi tivornyákon - komoly kárt okozhatnak ezzel agyuknak - állapították meg agyi képalkotó eljárással amerikai kutatók.
A hétvégi tivornyák károsíthatják a fiatal agyat. A fiatalok 20-as éveiben még fejlődik agyuk, talán ennek is betudható a hatás, amelyet az alkohol gyakorol rá - mondta Tim McQueeny, a Cincinnati Egyetem kutatója. A rohamszerű ivászatot úgy definiálják, hogy alkalmanként négy vagy annál több adag italt fogyaszt el valaki. Egy adag italnak számít körülbelül 3,5 deci sör, 1,5 deci bor vagy 4 centiliter tömény alkohol.

A vizsgálat során nagy felbontású agyi szkennerrel tanulmányozták 29 olyan fiatal agyát, akik hétvégenként ittak sokat, napi négy adagnál többet. A képalkotó eljárás segítségével elváltozást találtak agyuk prefrontális kérgében, abban a régióban, amely a figyelemért, tervezésért, döntéshozási képességért és az érzelmek feldolgozásáért felel, valamint az esetleg irracionális viselkedéshez vezető impulzusok kontrolljáért.

"Bizonyítékot találtunk arra, hogy a rohamszerű nagyivás összefügg a fehérállomány csökkent integritásával" - tette hozzá McQueeny, aki megállapításaikat az Atlantában a héten a témában megrendezett éves találkozón ismerteti. A kutatók hangsúlyozták, hogy absztinenciával egy bizonyos idő elteltével helyreállt a normális agyi szerkezet.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 1 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

vassmi
2011-06-30 19:44:32   #1

Na jó akkor hétközben rugok be.

1

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
Hirdetés

A világ nyitva áll

Péntek, 2012. május 11. 12:37

Gyorsabban szeretne szállítani, ráadásul még több helyre a világon? Bízza a FedExre. Legyen szó importról vagy exportról, expressz vagy economy szolgáltatásról, nagy- vagy kisméretű csomagról, mindig készen állunk, hogy az Ön számára legmegfelelőbb megoldást kínáljuk.
Címkék: hirdetés
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Bill of Rights - az angol alkotmányos monarchia alapvető jogszabálya
Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!