2012. május 26. szombat - Fülöp, Evelin. Holnapi névnap: Hella

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

Skubi - 2012.05.25 23:41

Hmmm....

hulot - 2012.05.25 22:50

Szalai Annamária 9 évre

kykicz - 2012.05.25 22:32

ORBÁN A MAGYARSÁG MEGOSZTÓJA

Qkory - 2012.05.25 21:52

magyarfoci

Rózsa Misi - 2012.05.25 21:43

Társalgó, 2012. május

nonest - 2012.05.25 21:40

ÚSZÁS

csi77a - 2012.05.25 20:19

História

Csülök - 2012.05.25 20:13
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
Olaszország

168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Csütörtök, 2009. április 16. 10:57
168 Óra Online írása

Bagó és gyümölcs: biztos út a rákhoz?

  • Tetszik:
A nem dohányzókkal ellentétben a dohányosoknál emelkedhet a vastagbélrák kockázata, ha több gyümölcsöt és zöldséget esznek - állítja egy szerdán közzétett, tíz európai országra kiterjedő felmérés.
A holland Nemzeti Közegészségügyi és Környezeti Intézet (RIVM) kutatói mintegy félmillió embert kérdeztek ki étkezési és dohányzási szokásaikról tíz európai országban, majd nyolc és fél éven át nyomon követték egészségi állapotukat.

Közleményük szerint a napi 600 grammnál több gyümölcsöt és zöldséget fogyasztó embereknél 20-25 százalékkal kisebb eséllyel fejlődött ki vastagbélrák, mint azoknál, akik 220 grammnál kevesebbet ettek. "A dohányosoknál azonban a zöldség és gyümölcs fogyasztása ezzel ellenkező módon, növelte a vastagbélrák esélyét" - közölték a kutatók.

Hans Verhagen, az intézet munkatársa hangsúlyozta: ez nem azt jelenti, hogy a dohányosok hagyják el étrendjükből a gyümölcsöt és zöldséget, inkább szokjanak le a dohányzásról.

Az American Journal for Clinical Nutrition című szaklapban megjelent összegzésben a szerzők azzal magyarázzák a felmérés eredményét, hogy a zöldségekben és gyümölcsökben lévő egyes anyagok növelhetik a dohányfüst rákkeltő hatását.

Hollandiában évente 11 ezer új vastagbélrákos esetet diagnosztizálnak, a mellrák után a második leggyakoribb ráktípus - írta az MTI.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
Hirdetés

A világ nyitva áll

Péntek, 2012. május 11. 12:37

Gyorsabban szeretne szállítani, ráadásul még több helyre a világon? Bízza a FedExre. Legyen szó importról vagy exportról, expressz vagy economy szolgáltatásról, nagy- vagy kisméretű csomagról, mindig készen állunk, hogy az Ön számára legmegfelelőbb megoldást kínáljuk.
Címkék: hirdetés
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Bill of Rights - az angol alkotmányos monarchia alapvető jogszabálya
Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!