2012. február 9. csütörtök - Abigél, Alex. Holnapi névnap: Elvira

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

ORBÁN A MAGYARSÁG MEGOSZTÓJA

Wotan - 2012.02.09 12:45

Orbán a király !

Commander - 2012.02.09 12:17

A MALÉV megmentése

Wotan - 2012.02.09 12:15

MALÉV: The End?

piréz - 2012.02.09 11:36

Önkormányzatok: gúzsba kötve

Qkory - 2012.02.09 10:55

Klubrádió - Vége

giacinto - 2012.02.09 10:44

Hát milyen országban élünk?

Qkory - 2012.02.09 10:39

alakul a magyar jövő

Csülök - 2012.02.09 10:13

A Fidesz egészségügyi reformhengere

piréz - 2012.02.09 09:54

Tarlós, a polgármester

zoja - 2012.02.09 08:44
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Kedd, 2010. június 1. 12:17
168 Óra Online írása

Bio élelmiszerek: blöff az egész?

  • Tetszik:
Nem biztos, hogy egészségesebbek a drágábban beszerzett bio élelmiszerek - derül ki egy friss kutatás eredményéből.
A London School of Hygiene and Tropical Health kutatói szerint nincsen szilárd bizonyíték arra, hogy a vegyszerek, illetve a genetikailag módosított anyagok hozzáadása nélkül előállított termékek jótékonyabb hatásúak lennének. Az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban közzétett beszámoló szerzői 162, az utóbbi ötven évben publikált tanulmányt böngésztek át, és ezek alapján nem találtak különbséget a bio- és a hagyományos módon előállított élelmiszerek között.

A kutatók mindössze tizenkét publikációt találtak, amelyek a bioélelmiszerek egészségre gyakorolt hosszú távú hatásait elemezték. Ezekkel viszont az volt a gond, hogy a tesztcsoport létszáma alacsony volt, és a vizsgálati idő mindössze néhány hétig tartott – írja az MTI.

A tanulmányok közül egy esetben találtak összefüggést a bioélelmiszerek fogyasztása és az allergiás bőrreakciók megjelenése között. A vizsgálatban 2800 - két éves kor alatti - holland kisgyermek vett részt, szüleiket időről-időre kikérdezték gyermekük étkeztetési szokásairól és arról, hogy születésüktől kezdve mikor és milyen időszakokban jelentkezett náluk ekcéma. A válaszok alapján arra lehetett következtetni, hogy azok a gyerekek, akik társaiktól eltérően kizárólag bio tejtermékeket kaptak, kevesebbszer lettek ekcémások.

Ennek a vizsgálatnak azonban az volt a hátulütője, hogy a gyerekek tüneteiről a szülők nyilatkoztak, és az sem derült ki, hogy a bioélelmiszerek fogyasztása miatt voltak-e ritkábbak az allergiás tünetek.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

Táncsics Alapítvány
A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!