2012. február 10. péntek - Elvira. Holnapi névnap: Bertold, Marietta

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

Orbán a király !

Commander - 2012.02.09 23:32

Hát milyen országban élünk?

Commander - 2012.02.09 23:28

MALÉV: The End?

Kérdőjel - 2012.02.09 23:01

A Jobbik Európába

Csikar - 2012.02.09 22:54

A MALÉV megmentése

Dr Smart - 2012.02.09 22:52

Hogy mik vannak...

Csülök - 2012.02.09 21:35

Társalgó, 2012. február

nonest - 2012.02.09 21:10

A jövő emlékei

Qkory - 2012.02.09 19:57

Az EU és a magyar vir(t)us

piréz - 2012.02.09 19:49

alakul a magyar jövő

straca - 2012.02.09 19:02
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Szombat, 2009. március 7. 15:46
168 Óra Online írása

Bizonyították: növeli a hasnyálmirigy rák kockázatát az alkohol

  • Tetszik:
Növeli a hasnyálmirigy rák kockázatát a napi két pohár vagy annál több alkohol elfogyasztása egy amerikai tanulmány szerint. Az eddigi kutatások nem tudták megerősíteni az alkoholfogyasztás és a hasnyálmirigy rák kockázata közötti összefüggést, csupán feltételezték azt, mivel az ivást a hasnyálmirigy gyulladással és a cukorbetegséggel hozták kapcsolatba, s mindkét betegség magában rejti a hasnyálmirigy rák kialakulásának kockázatát.
Az előzetes tanulmányoktól eltérően a mostani kutatás tizennégy tanulmány adatait gyűjtötte össze - 862.664 egyénét (319.716 férfiét és 542.948 nőét).

"Ez a legnagyobb méretű tanulmány, amely étkezési tényezőket vizsgálat a hasnyálmirigy rák kockázata esetében" - mondta Jenine M. Genkinger, a Georgetown Egyetem Lombardi Rákkutató Központjának munkatársa, a tanulmány vezető szerzője.

Ha valaki napi 30 gramm vagy annál több alkoholt (két pohár italt) fogyaszt, kis mértékben növeli a hasnyálmirigy rák kialakulásának kockázatát - állapították meg a szakemberek. Egy ital a kutatók meghatározása szerint 3,5 dl sört, 1,2 dl bort vagy 0,4 dl 80 fokos égetett szeszt jelent - írja az MTI.

Bár statisztikailag nem volt jelentős különbség férfiak és nők között a kockázat szempontjából, a kutatók azt találták, hogy nők esetében napi két vagy annál több pohár ital, a férfiak esetében napi három vagy annál több pohár alkohol elfogyasztása növeli a kockázatot - idézte a Cancer, Epidemology, Biomarkers and Prevention című szaklapban megjelent tanulmányt a ScienceDaily honlapja.

Semmilyen különbséget nem állapítottak meg a sör-, az égetett szesz- vagy a borfogyasztás hatása között - mondta Genkinger.

Az idült hasnyálmirigy-gyulladást, a cukorbetegséget és a dohányzást tartják a hasnyálmirigy rák legnagyobb rizikófaktorának. Az Amerikai Rák Társaság (American Cancer Society) jelentése szerint 2008-ban 18.910 új esetet regisztráltak és 34.290-en haltak meg ebben a betegségben.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

Táncsics Alapítvány
A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!