2012. május 26. szombat - Fülöp, Evelin. Holnapi névnap: Hella

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

Skubi - 2012.05.25 23:41

Hmmm....

hulot - 2012.05.25 22:50

Szalai Annamária 9 évre

kykicz - 2012.05.25 22:32

ORBÁN A MAGYARSÁG MEGOSZTÓJA

Qkory - 2012.05.25 21:52

magyarfoci

Rózsa Misi - 2012.05.25 21:43

Társalgó, 2012. május

nonest - 2012.05.25 21:40

ÚSZÁS

csi77a - 2012.05.25 20:19

História

Csülök - 2012.05.25 20:13
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
Olaszország

168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Hétfő, 2010. augusztus 2. 14:56
168 Óra Online írása

Se több, se kevesebb

Ennyit kell aludnia, hogy védje a szívét!

  • Tetszik:
A napi hét óránál kevesebbet vagy többet alvó embereknél egyaránt növekszik a szív- és érrendszeri betegségek előfordulásának kockázata - tették közzé megállapításukat amerikai kutatók vasárnap.
Amint a Sleep című szakfolyóiratban megjelent tanulmányban a Nyugat-virginiai Egyetem kutatói írták, a napközbeni szundikálással együtt napi öt óránál kevesebb alvás több mint duplájára emeli annak valószínűségét, hogy valakinél anginát, koronáriás szívbetegségeket, szívrohamot vagy szélütést diagnosztizáljanak. Ugyanakkor a napi hét óránál több alvás is növelte a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát - írja az MTI.

A vizsgálatban részt vevők közül azoknál, akik kilenc órát vagy annál többet aludtak naponta, másfélszer nagyobb eséllyel jelentkeztek ezek a betegségek.

A legnagyobb kockázatú csoportba azok a hatvan évnél fiatalabb felnőttek tartoztak, akik napi öt órát vagy annál is kevesebbet aludtak. Ezeknél az embereknél több mint háromszor nagyobb volt a kardiovaszkuláris betegségek felbukkanásának valószínűsége, mint azoknál, akik hét órát aludtak.

Anoop Shankar és munkatársai egy több mint 30 000 amerikai felnőtt adatait tartalmazó 2005-ös országos felmérés ide vonatkozó eredményeit elemezték. Az adatok értékelésénél figyelembe vették azokat a tényezőket - életkor, dohányzás, életmód, egyéb fennálló betegségek -, amelyek befolyásolhatták az eredményeket, ám a túl sok vagy túl kevés alvás szívérrendszeri kockázatnövelő hatása így is fennállt.

Egy másik, szintén a Sleep című szakfolyóiratban most közzétett tanulmány eredményei azt jelzik, hogy az esetenkénti kiadós alvással bepótolható az alváshiány egy része, csökkenthetők a rendszeres kevés alvás negatív következményei.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
Hirdetés

A világ nyitva áll

Péntek, 2012. május 11. 12:37

Gyorsabban szeretne szállítani, ráadásul még több helyre a világon? Bízza a FedExre. Legyen szó importról vagy exportról, expressz vagy economy szolgáltatásról, nagy- vagy kisméretű csomagról, mindig készen állunk, hogy az Ön számára legmegfelelőbb megoldást kínáljuk.
Címkék: hirdetés
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Bill of Rights - az angol alkotmányos monarchia alapvető jogszabálya
Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!