Virginiai szakemberek kutatása szerint, ha a fogyókúrázok a napi három főétkezés előtt mindig megisznak két pohár vizet, akkor átlagosan 2,3 kilogramm súlyfeleslegtől szabadulhatnak meg könnyedén – számolt be a BBC internetes oldala.
A kutatók 12 héten át tartó kísérlete bebizonyította, hogy akik rendszeresen ittak vizet a napi étkezések előtt, nagyjából 7 kilogrammot fogytak, azok pedig, akik csak a kalóriaszegény étrendet követték mindössze 5 kilogramm feleslegtől váltak meg.
A kutatók ugyanakkor arra is figyelmeztetnek, hogy míg a vízivás valóban a teltség érzetét kelti a gyomorban és nulla kalóriabevitelt jelent, addig túlzott fogyasztása komoly egészségügyi problémákhoz vezethet – írja az MTI.
Brenda Davy, a Virginiai Műszaki Főiskola és Állami Egyetem professzora és egyben a tanulmány vezető szerzője elmondta, hogy a mostani volt az első olyan, szúrópróbaszerűen ellenőrzött kísérlet, amely a vízfogyasztás és a fogyókúrás étrend kapcsolatát vizsgálta. Véleménye szerint a vízivás azért bizonyul ilyen hatásos módszernek, mert kalóriamentes és jól megtölti az ember gyomrát.
A szakemberek szerint a diétás, illetve az édesítőszerrel készült italok szintén segíthetnek a kalóriabevitel csökkentésében és a fogyásban. Davy ugyanakkor int mindenkit a cukrozott szénsavas üdítőktől, amelyekben dobozonként mintegy tíz teáskanálnyi cukor található.
HozzászólásokÖsszesen: 1 db
A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!
Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!
Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!
Meg nem erősített kutatásaim szerint azok, akik a főétkezések HELYETT két naponta 5-5 dl vizet ittak; azok a publikált eredményeket kétszeresen szárnyalták túl (fogyás).
ók ezek a hírek, legalább van min nevetni.