2012. május 26. szombat - Fülöp, Evelin. Holnapi névnap: Hella

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

Skubi - 2012.05.25 23:41

Hmmm....

hulot - 2012.05.25 22:50

Szalai Annamária 9 évre

kykicz - 2012.05.25 22:32

ORBÁN A MAGYARSÁG MEGOSZTÓJA

Qkory - 2012.05.25 21:52

magyarfoci

Rózsa Misi - 2012.05.25 21:43

Társalgó, 2012. május

nonest - 2012.05.25 21:40

ÚSZÁS

csi77a - 2012.05.25 20:19

História

Csülök - 2012.05.25 20:13
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
Olaszország

168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Szombat, 2011. február 12. 05:38
168 Óra Online írása

Egészségtelen a diétás üdítőital is

  • Tetszik:
Még a diétás üdítőitalok is károsítják a szív- és érrendszert - állapították meg amerikai kutatók.
Azok, akik naponta fogyasztanak valamilyen kalóriaszegény üdítőitalt, nagyobb eséllyel kapnak szélütést, szívinfarktust vagy szenvednek egyéb vérkeringési problémáktól. A kutatók összesen 2564 embert vontak be vizsgálatukba. A több mint kilenc éven át tartó tanulmány során kiderült, hogy a diétás üdítők szerelmeseinek 61 százalékkal nagyobb esélyük van az érrendszeri problémákra, mint azoknak, akik nem fogyasztanak ilyen italokat. A jelenség magyarázatára a tudósok nem tértek ki. "A keringési problémák elkerülésének tehát nem a legjobb módja a cukrozott italok helyett a diétás üdítők fogyasztása" - fejtette ki Hannah Gardener, a Miami Egyetem kutatója az Amerikai Szívtársaság szerdai közleménye szerint. A kutatók tanulmányukat a Los Angeles-i Nemzetközi Stroke Konferencián mutatták be.

A vizsgálat során összesen 559 véredény-károsodást regisztráltak, figyelembe véve olyan tényezőket is, mint a sport, dohányzás, alkoholfogyasztás és a napi kalóriabevitel. De nemcsak a diétás üdítő, hanem a só is károsítja az ereket - mutattak rá a kutatók egy másik, összesen 2657 résztvevővel lezajlott vizsgálatuk eredményeképpen. Azoknak, akik naponta több mint tíz gramm sót fogyasztanak, kétszer annyi esélyük van a szélütésre, mint a négy gramm alatti mennyiségben sót fogyasztóknak – írja az MTI. Az amerikai egészségügyi hatóságok javaslata szerint naponta legfeljebb hat gramm só táplálékkal történő felvétele elfogadható. Ez a mennyiség nagyjából egy teáskanálnyi sót jelent.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
Hirdetés

A világ nyitva áll

Péntek, 2012. május 11. 12:37

Gyorsabban szeretne szállítani, ráadásul még több helyre a világon? Bízza a FedExre. Legyen szó importról vagy exportról, expressz vagy economy szolgáltatásról, nagy- vagy kisméretű csomagról, mindig készen állunk, hogy az Ön számára legmegfelelőbb megoldást kínáljuk.
Címkék: hirdetés
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Bill of Rights - az angol alkotmányos monarchia alapvető jogszabálya
Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!