2012. május 26. szombat - Fülöp, Evelin. Holnapi névnap: Hella

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

Skubi - 2012.05.25 23:41

Hmmm....

hulot - 2012.05.25 22:50

Szalai Annamária 9 évre

kykicz - 2012.05.25 22:32

ORBÁN A MAGYARSÁG MEGOSZTÓJA

Qkory - 2012.05.25 21:52

magyarfoci

Rózsa Misi - 2012.05.25 21:43

Társalgó, 2012. május

nonest - 2012.05.25 21:40

ÚSZÁS

csi77a - 2012.05.25 20:19

História

Csülök - 2012.05.25 20:13
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
Olaszország

168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Kedd, 2008. október 21. 10:15
168 Óra Online írása

Most nem brit tudósok, hanem kanadai kutatók

Na, ettől biztos szívrohamot kap!

  • Tetszik:
A zsírban sült ételekben, sós falatkákban és húsban gazdag étrend a szívinfarktusok mintegy 35 százalékára ad magyarázatot - közölték kanadai kutatók.
"Ha gyengének érzi magát, azonnal menjen ki. Az új pacemakere napelemes..."
Ötvenkét országból 16 ezer pácienst, köztük 5700, első szívinfarktusán éppen átesett embert kérdezett ki étkezési szokásairól Salim Yusuf, az ontariói McMaster Egyetem munkatársa csoportjával. Az 1999 februárja és 2003 márciusa között zajlott vizsgálat során vérmintákat is vettek a résztvevőktől.

A kutatók étrendjük alapján három csoportba sorolták a tesztalanyokat, írta az MTI. Az első az "orientális" étrend volt, sok tofuval, szójával és egyéb szósszal. A második a "nyugati" étrend sült ételekkel, sós falatokkal, sok hússal. A harmadikat "bölcs" étrendnek nevezték el a szerzők, akiknek tanulmánya a Circulation szakfolyóirat legfrissebb számában jelent meg. Az utóbbi étrend sok gyümölcs és zöldség fogyasztásával jellemezhető.

A harmadik csoportba tartozó embereknél 30 százalékkal találták alacsonyabbnak a szívinfarktusra való kockázatot az átlagosnál. A nyugati étrenden élőknek viszont 35 százalékkal nagyobbnak bizonyult az infarktuskockázata azokhoz képest, akik alig fogyasztottak zsiradékban sült ételt és húst. Az orientális étrenden élőknél átlagos kockázatot találtak.

A szívinfarktus a gazdag és szegény országokat egyaránt érinti, ám az összes szív- és érrendszeri betegség 80 százaléka a közepesnél alacsonyabb bevételű országokban fordult elő - írják a kutatók.

A szakemberek szerint a tofuban gazdag étkezésnek azért nincs szívvédő hatása, mert túl nagy a nátrium tartalma, mely magas vérnyomáshoz és szélütéshez vezethet.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
Hirdetés

A világ nyitva áll

Péntek, 2012. május 11. 12:37

Gyorsabban szeretne szállítani, ráadásul még több helyre a világon? Bízza a FedExre. Legyen szó importról vagy exportról, expressz vagy economy szolgáltatásról, nagy- vagy kisméretű csomagról, mindig készen állunk, hogy az Ön számára legmegfelelőbb megoldást kínáljuk.
Címkék: hirdetés
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Bill of Rights - az angol alkotmányos monarchia alapvető jogszabálya
Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!