2012. május 26. szombat - Fülöp, Evelin. Holnapi névnap: Hella

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

TILTAKOZÁSOK, DEMONSTRÁCIÓK

Skubi - 2012.05.25 23:41

Hmmm....

hulot - 2012.05.25 22:50

Szalai Annamária 9 évre

kykicz - 2012.05.25 22:32

ORBÁN A MAGYARSÁG MEGOSZTÓJA

Qkory - 2012.05.25 21:52

magyarfoci

Rózsa Misi - 2012.05.25 21:43

Társalgó, 2012. május

nonest - 2012.05.25 21:40

ÚSZÁS

csi77a - 2012.05.25 20:19

História

Csülök - 2012.05.25 20:13
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
Olaszország

168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Péntek, 2011. március 4. 08:37
168 Óra Online írása - Forrás: MTI

Napi egy pohár ital csökkenti a demencia kockázatát

  • Tetszik:
Napi egy pohár bor vagy egy korsó sör elfogyasztása csaknem egyharmaddal csökkenti a demencia kockázatát - idézte német kutatók megállapítását a The Daily Telegraph brit napilap online kiadása. A mannheimi mentális egészséget kutató intézet munkatársai 3200 embert követtek nyomon három éven át, akik közül 217-nél kezdődött el szellemi leépülés ez alatt. Megállapították, hogy a napi egy pohár (175 milliliter) bort vagy egy korsó sört elfogyasztó embereknél 29 százalékkal kisebb valószínűséggel jelentkezett demencia, mint a teljesen absztinenseknél.
Az Alzheimer-kór esetében még szembeötlőbb volt a különbség. Az összes szellemi leépüléses eset mintegy kétharmadát kitevő Alzheimer-kór 42 százalékkal kisebb eséllyel fejlődött ki a mértékletes ivóknál az absztinensekhez képest.

Siegfried Wayerer kutatásvezető szerint vizsgálatuk eredménye arra utal, hogy a csekély vagy közepes mértékű alkoholfogyasztásnak "védő hatása" lehet a demencia ellen.

A jótékony hatás hátterében az áll, hogy az italok alkoholtartalma csökkenti a koleszterinszintet és a vérrögképződést, javítja az inzulinérzékenységet, a nem alkoholos alkotórészek közül több pedig antioxidáns, gyulladáscsökkentő vagy az érfalakat ellazító tulajdonságú.

Az Age and Ageing című szakfolyóiratban közzétett tanulmány szerzői ugyanakkor megjegyzik, hogy a hosszú távú, erős italozás felelős a demens esetek mintegy 10 százalékáért. A kutatók azt is hangsúlyozták, hogy eredményük kapcsolatot jelez a mértékletes ivás és a demencia kisebb kockázata között, nem pedig ok-okozati összefüggést. Utóbbi megállapításához randomizált, ellenőrzött klinikai próbára lenne szükség, ahol az önkéntesek nem tudhatnák, melyik csoportba tartoznak, isznak-e alkoholt. Egy ilyen próba nem lenne "sem etikus, sem a gyakorlatban kivitelezhető" - ismerték el.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
Hirdetés

A világ nyitva áll

Péntek, 2012. május 11. 12:37

Gyorsabban szeretne szállítani, ráadásul még több helyre a világon? Bízza a FedExre. Legyen szó importról vagy exportról, expressz vagy economy szolgáltatásról, nagy- vagy kisméretű csomagról, mindig készen állunk, hogy az Ön számára legmegfelelőbb megoldást kínáljuk.
Címkék: hirdetés
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Bill of Rights - az angol alkotmányos monarchia alapvető jogszabálya
Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!