2012. február 7. kedd - Rómeó, Tódor. Holnapi névnap: Aranka

A videó lejátszáshoz Flash Player, és engedélyezett Javascript szükséges!

LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGÚJABBAK A 168ORA.HU-N
További cikkeink
LEGÚJABBAK A FÓRUMON

MALÉV: The End?

valakiaki - 2012.02.07 07:07

Társalgó, 2012. február

nonest - 2012.02.07 07:06

Önkormányzatok: gúzsba kötve

anula - 2012.02.07 07:03

A Jobbik Európába

stressz - 2012.02.07 06:55

ORBÁN A MAGYARSÁG MEGOSZTÓJA

predator - 2012.02.07 04:42

Nfl -akit érdekel...

falusi - 2012.02.07 03:14

magyarfoci

falusi - 2012.02.07 03:12
OLVASÓINK ÍRTÁK
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink
ORSZÁGOLDALAK HÍREI
168óra - A hetilap
Hetilap kereső
Válassza ki, melyik év lapjaira kíváncsi:
Vagy írja be a keresendő szót, amelyre keresni szeretne:
Kedd, 2009. április 28. 13:03
168 Óra Online írása

Majdnem csodaszer: amit eddig nem tudtunk a D-vitaminról

  • Tetszik:
Hatékony lehet a D-vitamin a prosztatarák kezelésében egy Nagy-Britanniában lefolytatott kísérlet szerint.
A D-vitamin bizonyos mennyiségű napi adagja a betegek mintegy húsz százalékánál a felére csökkentette a prosztatarák mutatójának számító PSA-értéket (prosztataspecifikus antigén) - harangozta be a BBC (www.bbc.co.uk) a British Journal of Urology orvosi folyóiratban hamarosan olvasható tanulmány eredményét.

A londoni Imperial College professzora, Jonathan Waxman kísérletvezető elmondta, akkor kezdték el szélesebb körben tanulmányozni a vitamin hatását, amikor egy beteg javulást érzékelt, miután szedni kezdte a felesége által vásárolt vitamint.

Huszonhat prosztatarákos férfiból öt reagált a naponta adagolt D2-vitaminra. Közülük kettőnél a PSA-érték a felénél kevesebbre csökkent, másik két betegnél 25-50 százalékkal csökkent az érték, egyiküknél pedig kevesebb mint 25 százalékkal. Az egyik betegnél a hatás 36 hónapon keresztül érvényesült - írta az MTI.

Waxman professzor szerint a D-vitamin alapú terápia "hatékony", és nagyon jól tolerálják a betegek: nincsenek jelentős mellékhatásai, és jó kiegészítő kezelés lehet. Ezt valószínűleg az magyarázza, hogy a D-vitamin ellenáll az androgén hormonok receptorhatásainak. Ezeket a receptorokat az androgén vagy más néven férfi nemi hormonok - ilyen a prosztatarák kialakulásában szerepet játszó tesztoszteron hormon - stimulálják.

A Cardiffi Egyetem professzora, Malcolm Mason szerint "lelkesítőek" az eredmények, de még több próbára van szükség a hatékonyság ellenőrzésére.
Korábbi cikkeink a rovatban Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Vissza a lap tetejére
1/5
Olvasta már?
előző
következő

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások
Összesen: 0 db

Legyen Ön a következő, ossza meg velünk véleményét!

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

 

168 óra - A hetilap

Lapajánló

 

Előfizetés

Táncsics Alapítvány
A 168Óra a facebook-on
Hétfő, 2010. november 22. 10:34
BLOG-BLOKK
További blogjaink
A HETILAP CIKKEI
További cikkeink

Szavazás

Thomas Burdenell alias Lord Cardigan (1797-1868)
Nagy-Britannia
Nagy-Britannia
Ausztria
Németország
Olaszország
Franciaország
Oroszország
Svédország
Lengyelország
Országoldalak

Ha kíváncsi, mi történik Európa más országaiban, milyen magyar vonatkozású események vannak, akkor nézzen körül az oldalakon!