Konzultációs túrája utolsó állomásán Orbán Viktornak kétségkívül sikerült feltennie a koronát két hét megannyi retorikai képtelenségére; a vállalkozók szövetségének ankétján minden korábbinál szélesebb körben, a média és a közszereplők majd teljes spektrumában megütközést keltett.
Nem a magyar gazdaság drámai helyzetének sajátos értékelésével, mert amit kormányának egyedülálló módszereiről, úgymond a munkavállalók védelmében bevezetett szektorális különadók üdvözítő hatásáról ezúttal is kifejtett, illetve ahogyan Demján Sándor erős és alapvető kritikájára lényegében üres mellébeszéléssel válaszolt, mindazon ma már senki nem lepődik meg. Hogy szerinte „a nyugati világ hanyatló pályán halad”, azt is jó ideje tudjuk, de ebből az untig ismert tételből most váratlanul olyan újszerű nemzetkarakterológiai és politikaelméleti okfejtésekbe bocsátkozott, amelyek – legalábbis demokráciában – enyhén szólva rendhagyóak.

Varánusz blog
Tehát először: a Nyugat válságával szemben Közép-Európában új gazdasági szisztémára van szükség. A mi régiónk óriási felívelés előtt áll, de ha nem sikerül a gazdaságot új alapokra helyezni, akkor ebből a történelmi esélyből Magyarország kimarad. „Reméljük, a jóisten megsegít bennünket, hogy a demokrácia helyett nem kell kigondolnunk más típusú politikai rendszereket, amelyeket a gazdasági túlélés érdekében aztán be kelljen vezetni.” Aligha meglepő, hogy ez utóbbi mondatot – Orbán aggodalomra hangolt fogalmazásmódja ellenére – a jelek szerint mindenki úgy értelmezte, mint egy fenyegető eshetőség alig burkolt „ígéretét”. Mert az is. Nem akad ma az alkotmányos jogállamok világában olyan kormányfő, aki hasonló gondolatot akár csak megpendíteni merészelne; és ettől nem a bátorság hiánya, hanem a demokratikus elkötelezettség parancsa tartja vissza.
Hogy Orbán Viktor viszont eljutott az aggálytalanságnak arra a fokára, ahol már nincsenek számára ilyesféle tabuk, azt eddig is pontosan tudtuk. Hiszen amikor farizeus módon a jóistenhez fohászkodik, s tartana vissza bennünket „más típusú politikai rendszerek” jövőbeli „kigondolásától”, akkor valójában a befejezett múltról beszél: hiszen ő nemhogy elgondolta, de jobbára már ki is építette a maga más típusú rendszerét. Úgyhogy ne tegyünk úgy, mintha hirtelen valami merőben ismeretlen veszély szele csapott volna ki Orbán szavaiból. Magyarországon immár két éve fokozatosan leépül az alkotmányos jogállam. És mint látjuk, a jóisten sem segít rajtunk.
Vajon mi jött létre a demokrácia helyén? Tekintélyuralomnak, autoriter berendezkedésnek, féldiktatúrának nevezzük – holott egyik sem pontos meghatározás, mert az orbáni modellnek nincs ismert sémája. Többféle mintából táplálkozik, és nem nélkülözi az önálló invenciót sem: a kétharmados önkényuralom módszertana hazai fejlesztés. Mindenesetre most maga Orbán adta elő a vállalkozóknak azt a másik eszmefuttatását, amely a magyar nép etnikai gyökereiből vezeti le, miért muszáj más rendszertipológiában gondolkodnunk, mint annak az Európának, amely – hogy a kormányfő minap Tusnádfürdőn hallható beszédének egyik költői képét is idézzük – „saját holdkóros vesztébe tántorog”. Nekünk pedig, ezt elkerülendő, tudomásul kell vennünk, hogy minálunk „az összefogás erő kérdése: ha van erő, van összefogás”; mert a skandinávoknál másképp is lehet, de „az ilyen félázsiai származékoknál, mint mi, csak így megy”.
Hát ez meg lett mondva, magyarul. Hiába, hogy több mint ezer éve felvettük a kereszténységet, már akkor csatlakozni akarván a fejlett Nyugathoz, azt a félázsiai természetünket máig sem tudtuk levetkőzni; hiába, ez a nép még mindig csak az erőből ért. Mert „itt mindenki okos, mindenki tudja, mindenkinek van jobb ötlete” – panaszolja Orbán, és ezért inkább mindenkinek megmondja, mihez tartsa magát. Úgy, ahogy a mi népünk még Ázsiában megszokta. Mert ne legyen félreértés: genetikusan alattvalók vagyunk. Úgyhogy csak ne játsszuk az eszünket: ázsiaiaknak ázsiai rendszer dukál.
Nos, alig pár nappal az orbáni alapvetés után napvilágot látott a Magyar Írószövetség, a Magyar Művészeti Akadémia és a Professzorok Batthyány Köre elnökségeinek közös állásfoglalása, amely arról tudósít, hogy „a kormányzati döntések következményeit viselő, azokat bőrükön érző állampolgárok” fokozódó megütközéssel fogadják „a világ sajtójában egyes politikai körök rágalmait a magyarországi demokráciadeficitről”. Ezért kinyilvánítják: a „jelenlegi kormány nem csorbította a demokratikus alapjogokat”, és változatlanul élvezi e többség bizalmát, noha népünket „álhírek és hazugságok bevetésével” némelyek éppen demokratikus jogától, vagyis attól akarják megfosztani, hogy a szavazóurnáknál „maga ítélhessen a kormány teljesítményéről”.
Hogy kicsodák? Természetesen „néhány baloldali és neoliberális pártkötődésű értelmiségi”. És a világért sem az a miniszterelnök, aki most jelentette be, hogy majd 2014-ben előzetes feliratkozáshoz köti – és ezzel alapjában korlátozza – a választójog gyakorlását.
Nehogy mi, félázsiai magyarok az utolsó pillanatban elkapassuk magunkat, leszavazva a Nagy Összefogást.
Facebook hozzászólások
HozzászólásokÖsszesen: 68 db
A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztáljon!
Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!
Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!
.... a vállalkozók szövetségének ankétján minden korábbinál szélesebb körben......
Ann kéz pofont adott mindenkinek ,hogy az EU még boldog is lehet.
Me nem gyújtotta rájuk az épületet oszt nem égtek le mint a Reistag.
Amúgy virtusosan.Ahogy egy ország első emberéhez illik.
Hisz politikus.
Vagy nem?
Olyan bizonytalan vagyok
Nos mid 1 honnét jöttünk,kik vagyunk?,A baj nem tudjuk hová megyünk!4Nem kell szégyelni Dzsingisz Chan,Szulejmán padisah, s 1-éb örökséget,biz a Koktél nem más mint keverék,mindenbul.tanulság semmi,nincs szégyen érzete a NÉP-nek hja a "Kormáynunk??" hát biz bicikli már cserére szorul,lassan az egész kerékpárt ki kell dobni.
méra 2012-08-05 10:42:42 #75
Kedves méra!
A "disznóólra néző gyerekszoba" csak egy közkeletű jellemzés azokra, akik - enyhén szólva - nem kaptak kellő megalapozottságú nevelést, kulturális és erkölcsi örökséget.
Maga a szegénység ebből a szempontból nem determináló tényező, mint ahogy az sem, hogy elvitték-e a szüleinket valamely internálótáborba (az én apám, és apai nagyanyám Újfehértón élvezhette Rákosiék szerető gondoskodását), vagy sem.
Az sem meghatározó szempont, hogy - valamiféle - konszolidált jólétben élték-e végig azokat az időket, vagy - mint mi is - küszködve.
Az viszont nagyon is, hogy milyen volt a család erkölcsi, kulturális példaadása.
Tény ugyanis az, hogy az egyes ember habitusát - megváltoztathatatlanul - meghatározzák azok a szocializációs körülmények, a befolyásoló környezet, amelyben élete első tizenkét évét eltölti. (Ez szociálpszichológiai alapvetés.)
A mi Kedves Vezetőnk pedig - miként erről a különféle beszámolók szólnak - egy erőszakos, paternalista, szeretet nélküli, demagóg szellemiségű környezetben nevelkedett, és ennek minden ismérvét magán hordozza.
Az ilyen emberből hiányzik az empátia, a mások értékeinek, érdekeinek tisztelete és tolerálása.
Mi egy ilyen öntörvényű, erőszakos demagógot kaptunk a nyakunkba, a választópolgáraink kisebbsége, ámde a politikai matematika okán, hatalmi többsége hülyesége okán.
És bizony ebben jelentős szerepe volt annak a bizonyos alacsony kulturáltságú, erőszakosan sikerorientált, paternalista, az alapvető tisztességet a minden áron való boldogulás prioritása mögé helyező családi háttérnek.
A személyiségét meghatározó alapélmények - bizony - a szocializációjának, azaz a szüleinek a terhére írhatók. Ő csak az, amivé szocializálták.
Egy osztrák ismerősöm megmondta ,mi van orbánnal.
Az osztrák kormány megkérte a Grazi klinika vezetőét,ne küldjön több gyógyszert,ennek a magyar (géniusznak),mert megszívatta az osztrák bankokat,
így a mentális állapotára csak egy szó használható,BESZÁMÍTHATATLAN .!
Kedves Hajcihő!
A #66.-ban írottakra - csendben és békésen - reagálnék.
Véleményem szerint nem az a baj, ha a gyerekszoba ablaka a disznóólra néz.
Az (mármint a disznóól) még lehet egy szakosított sertéstelep is a kő és tőzegbányák árnyékában.
Az inkább gond, hogy aki kitekint az ablakon gyermekként, miképp tudja elfelejteni honnan jött.
Az sem baj, ha volt egyáltalán gyerekszoba, nem folyt át rajta a Duna, mint az enyémen.
Vagy nem kellett négyen aludni egy szobában (anyám, két unokabátyám és jómagam), mert a dolgozó rokonok kosztot és kvártélyt kaptak amiért eltartották anyámat és engem a Kistarcsára internált apám helyett.
Az inkább baj, ha a sikeres, dicső, nagy ambíciójú, de empátia nélküli alacsony ember ilyen hatalmat kap.
És ez nem is a szülő, de nem is a szoba oka.
Ez a sajátja!
Az Uraltól elindulva a népvándorlások forgatagában elérkezvén a Kárpát medencébe kétségtelen hogy nyugati törzsekkel/longobárdok/,vagy afrikai népekkel kevéssé keveredtünk,annál inkább ázsiai eredetüekkel.Mivel a tatárjárás,törökhódoltság után a betelepítések főleg nyugatról történtek,mondhatjuk magunkat akár félázsiaknak is.Nem szégyen hogy honnan jöttünk,fontosabb hogy hová megyünk./László Gyula:Emlékezzünk a régiekről..1979/.
Önök mind holdkórosak! Nem veszik észre,hogy ez mind a mi érdekünkben(magyar polgárok), a mi jólétünk érdekében történik? Kezük alatt sistereg a munka,ahogy bölcs vezetőnk mondta!Az elmúlt két évben bevezetett 26 féle új adó az mind a mi érdekünket szolgálja!Semmit,de semmit nem tudtak úgy megalkotni,hogy abba ne kötött volna bele az Eu,Brüsszel,Strassbourg,Velence,IMF(Amerika)! Se a nyudíjtörvény,se a médiatörvény,se a tákolmány,se a munkatörvény,se a ...szóval semmi!!!! Pedig mind,mind a mi érdekünkben történik!Kevesebbett keresünk(netto),többet fizetünk,szóval sz@rabbul élünk,mint az emút 8 évben! Ugye,mocskos fidesz????
Megfigyelő 2012-08-04 10:37:55 #71
Egyetértek.
2006 óta tudjuk, hogy Orbán képes lángba borítani az országot azért, hogy övé legyen a főhatalom. Lehet még rosszabb is, mint eddig volt...
Ha Orbán 2014-ben győz a választáson, akkor itt megint forradalom lesz. Nem lesz más mód, hogy megszabaduljunk a diktatúrátől.
Mindegy, hogy hívják a diktátort, Hitler, Sztálin, Rákosi vagy Orbán: a diktatúrák egyformán diktatúrák, egyformán akadályozzák a fejlődést, egyformán megvonják tőlünk a szabadságot.
Szavazzunk mindig a demokráciára!
ZsuzsaD 2012-08-03 22:20:36 #67
Kedves ZsuzsaD!
Egyetértek a félelmeiddel, különös tekintettel arra, hogy a mi Kedves Vezetőnk, még attól se riadna vissza, hogy akár polgárháborús konfliktusba is keverje az országot a hatalma megtartása érdekében.
Az erre való "bátorság" pedig az olyan emberek sajátja, akik - legfeljebb - egy kocsmai verekedés szintjén keveredtek másokkal konfliktusba.
Az én félelmeim pedig a gyakorlati megtapasztalásból származnak, és ezért bizton állíthatom, hogy egy fegyveres konfliktus a legkevésbé sem a Hollywood-i filmek jeleneteire emlékeztet, bármennyire is realisztikusan legyenek azok megcsinálva.
A valóságban ugyanis a halottak nem állnak fel a snitt leforgatása után, nem díszletházak dőlnek romba, és robbannak fel, hanem valódi emberek, és valódi értékek pusztulnak el, egyszer és mindenkorra.
A filmekben a meglőtt emberek látványos szép ívben zuhannak a halálba, a valóság azonban szívszorítóan megrázó, amikor az eltalált ember, aki egy pillanattal korábban még egészséges életerős ifjú volt, úgy esik össze mint a rongy, mint akinek kihúzták a csontjait.
A valóságban a halálnak iszonyú szaga, íze, csöndje van, és mérhetetlen űrt hagy maga után, ha bajtárs, ha ellenség is az áldozat.
Ezt a népekkel játszadozó zavart elméjű politikus, a hivatásos gyáva, ordító egér nem látja sem át, sem be.
Ezért aztán én azt mondom, hogy jó volna egy összefogással akkora erőt mutatnunk, hogy inába szálljon a bátorsága arra, hogy komolyan el kezdjen foglalkozni a gondolattal, hogy ez neki megéri!
nagyon figyeljünk rá oda, mert már pedzegeti.
Márpedig egy háború az soha nem hozhat valódi győzelmet, még akkor sem, ha mi nyerjük meg.
Tudom, tapasztaltam, részese voltam.
Kíméljük meg az országot, hogy megismerje ezt az érzést!
Zavarjuk el ezt a szörnyet békésen, ha csak egy mód van rá!
abramovics 2012-08-03 22:23:14 #68
Abramovics, kedves komám!
Most az egyszer elfogadom az érvelésed! :-D
Hajcihő, kedves barátom, Ön téved!
ezeknek nem volt gyerekszobájuk, ez az alapeset.
Ha, és amennyiben bármelyikük eldicsekedhet egy gyerekszobának nevezett helységgel, az nem a disznóól.
a disznóól náluk, már a család tisztaszobájának, a vendégváró nagyszalonnak felel meg.
a gyerekszobának nevezett valami, nem más, mint a pöcegödör legalja, lásd a budiforradalom kifejezés talált süllyedt voltát.
Magyarország mára egy gigantikus tébolydává vált, a fő tébolyulttal az élen. Ez a helyzet nem fél-ázsiai, ez teljes egészében, úgy ahogyan van, sajnos mind a kormány, mind pedig a társadalom részéről egy nonszensz. Ilyen förtelmet még álmodni sem bírnának más nemzetek, nem hogy megvalósítani, és lám Orbán Viktornak minden nehézség nélkül sikerült. Itt már rég nem az a kérdés, hogy van-e demokrácia, vagy már lebontották teljesen, hanem az, hogy lesz-e elég kényszerzubbony és hogy a Parlamentet mikor festik sárgára. Semmi más mentséget, mint legfeljebb a tébolyodottságot találom arra, hogy egy 10 milliós ország, magát 2,7 millióval 2/3-nak hazudó kormány őrültségeit gyakorlatilag szó nélkül tűri. Beleértve ebbe természetesen a médiák nagy részét is, akik nem hogy reálisan, kritikusan tájékoztatnák a társadalmat, de a legtöbbje teljesen félretájékoztat, kvázi hozsannázik evvel az eszement adminisztrációval kapcsolatban, sőt még több mint félmillióan bíztatónak is látják a jövőt. Persze apró-cseprő mormogások vannak, amik legfeljebb annyit érnek mint a kutyaugatás, ami, mint tudjuk nem hallik az égig. Na a mi panaszaink sem hhalatszanak, ezért aztán hangosabban kéne megnyilvánulnunk. Igen ám, csak ehhez kellő bátorság kéne. Jelenleg még csak annyira futja, hogy reménykednek bizonyosok, hogy majd a 2014-es választáson le lehet váltani a jelenlegi miniszterelnököt. Vagy, ha nem, hát kisnyúl. Először is el kéne jutnunk egyáltalán ép bőrrel a választásig és ott nem csak Orbán árnyékát, de magát Orbánt is át kellene lépni.Erre a lehetőségre meg ne vegyen mérget senki. Na nem mintha a politika ellenzéki része nem tenne meg mindent, meg még tán anál is többet a jó cél érdekében, de mint tudjuk ez smafu, mert Orbán a hatalom megtartásáért lecsalja a csillagokat is az égről, Göncöl szekerestöl együtt, vagy ha ez kevés tán még az atomot is bevetné, ami hála Isten ezidáig még nincs nekünk. Ámde, ha azt hiszi az elnök, hogy mi "Dzsingisz Kán népe" itt még egy kurzust kibírunk vele, félek ebből balhé lesz nem kicsi, hanem nagy balhé. Jobb lenne talán nem a végsőkig feszíteni a húrt, jobb lenne némileg egy csöppecskét visszavenni, mert én őszintén félni kezdek, hogy ha ez még sokáig így megy egyszer piszkosul kihúzzák a gyufát és akkor dűtés borítás lesz. Talán jó lenne mindannyiunk érdekében ezt elkerülni, még akkor is, ha jól tudjuk Orbán képtelen balhé nélkül élni. Na ja, csak balhé és balhé között lehet óriási különbség., amúgy fél-ázsiai módra, hátrafelé nyilazva, hogy egyebeket ne is mondjak.
Bástya elvtárs 2012-08-03 17:17:51 #61
orchid 2012-08-03 18:05:53 #62
Kedves Bástya elvtárs, orchid!
Köszönöm a méltatást, és az általános iskolai hatodik osztály tanulói számára is érthető magyarázatot, amellyel a hasonlat és a metafora közötti különbséget próbálta a kedves jó kissapuka fejébe tömni, ha már a beírásából kiderült, hogy ötödikben kimaradt a közoktatásból.
Menet közben rájöttem, hogy ez az egész Orbán-vallású bagázs hogy gondolkodik, ezért megpróbálom ezt egy újabb leleményemmel világossá tenni mindannyiunk előtt:
A kormány kitalálta és rendeletben szabályozta, hogy jövő márciustól milyen sorrendben is szállhatunk fel az autóbuszokra.
Legelöl a szimpla jeggyel rendelkezők, jegyvásárlók, utána a bérletesek, azután a terhes nők, majd a kisgyerekesek, a legvégén pedig a fogyatékkal élők.
Magyarán mindazok fognak hátrányokat elszenvedni, akiket egy normálisan szocializálódott családban nevelkedett ember, már csak az alapvető jóérzés, és erkölcsiség késztetése okán is előre enged.
Ezt a szabályozást egy - nyilvánvalóan - Fideszes vezetésű minisztérium, Fidesz által felvett, vagy pozícióban hagyott jogalkotója készítette el.
Magyarán ezek az emberek csípőből úgy gondolkodnak, hogy mindazokat, akik bármiféle segítségre szorulnak, hátrányt szenvednek, azokat még hátrányosabb helyzetbe kell hozni. Fenébe az évszázados erkölcsi alapvetésekkel, a francia királyi udvarból átörökített udvariassági hagyományokkal!
Egyetlen jegyet lobogtatva egy kigyúrt nyikhaj (főleg, ha Fideszes), előretolonghat a tömegben, letiporva hölgyeket, gyerekes anyákat, időseket, betegeket, két mankóval, kerekes székkel közlekedőket, és üdvözült vigyorral elfoglalhatja a legjobb helyet az ablak mellett.
Nos, kedves demokrata érzelmű hölgyeim és uraim! Íme tettenérhető a Fidesz mentalitás, a kaparj kurta neked is jut, szóval az egész tahó, az erősebb kutya baszik (bocsánat) szemlélet, ami ezt a levédiai hordát jellemzi.
No ezért nem tudunk velük beszélgetni, vitatkozni, ütköztetni az álláspontjainkat, mert a mi gyerekszobánk nem a disznóólra nézett, mint az övék.
Elnézést, hogy újabb metaforával világítottam rá arra a szemléletre, amelyben ezek a zemberek az egész életüket élik, mégpedig minden szégyenérzet nélkül.
Tragikus.
Normalis orszag az, ahol egy partnak 22 eve ugyanaz a biralhatatlan, egyszemelyi vezetoje van? Akitol felnek az alarendeltjei, mert gatlastalan? AKi hazugsagokkal es feligazsagokkal leepitette a demokraciat, mert a tomegek elhittek neki, hogy az orszag erdeket kepviseli? kie a felelosseg mindezert?
kissapuka !
Hajcihö kommentjének második fele amit ön "vágóhíd hasonlat"-ként aposztrofál, az nem hasonlat, hanem metafora.
Nem "Ocsmánykodás ,gyalázkodás", hanem az ön és az önhöz hasonló kiegyenesedett agytekervényü zombik, maró gúnnyal ötvözött verbális karikatúrája.
Az "ország érdekeinek analizálása" pedig nagyfokú objektivitást és a tények, számok tiszteletét kívánná meg. Ebben súlyos deficit tapasztalható kormányzati szinten és az ún. "jobboldalra" jellemzö módon, a híveik körében is.
Hajcihő
Hatalmas volt az 52-es hozzászólásod.. Öröm volt olvasni! reméljük be is jön..
Kisfater.. Ok 20 évet vártatok slalal... De ez most szerinted jó? A gagzasági folyamatokról, a havonta bevezetett már majdnemm hogy füstadól tömkelegéről, és az orbáni matolcsy külpolitika / gazdasági elkúrásokról mi a véleményed??????
Szerintem felcsuti Frodo a megyebol, le akarja (es valoszinuleg fogja is) nyulni a 35 ezer milliardos valutatartalekot es az aranytartalekot is, es azt kesziti most elo. Tavasszal Simor megy. Berak oda is egy kis haziallatot es beall a narancskamion, es viszik is.
Vityat valasztas utjan lehetetlen lesz eltavolitani az tuti. Az eletbe nem fogja hagyni. Ha kell az eszkimoknak is szavazati jogot ad, csak hogy nyeressen.
Teljesen belehulyult a hatalomba.
Ha a magyar ember fél ázsiai,akkor Orbán Viktor pedig teljes Ázsiai,mert jobb lenne vissza menne oda ahonnét jött Indiába!A nyugati politikusok is úgy jellemezték,hogy egy nagyon rossz bankár és egy balkáni lókupec keveréke!
Azon nem csodálkozom, hogy a cikkben szereplő szervezetek, mint az Írószövetség, a Művészeti Akadémia, a Professzorok Gittegylete -csupa értelmiségi!!!- kijelentette, hogy nem csorbították itt nálunk a demokratikus jogokat. Ez őket minősíti, de nagyon.
Én viszont ezúton kikérem magamnak, hogy egy miniszterelnököcske félázsiai származéknak nevezi a magyarságot, közte engem is. Kijelenthetem, hogy ilyen értelmezésben semmiképp sem vagyok félázsiai, sőt nagyon is európai vagyok. Szemben a kijelentés megfogalmazójával, aki nem európai, ugyanakkor igencsak balkáni.
És tiltakozom az ellen a gondolkozás ellen, amivel Orbán úr gondolkozik a demokráciáról, a magyarok vezetéséről és -isten óvását hívva segítségül- egy újfajta rendszer bevezetéséről, amit természetesen ő és sleppje találna ki nekünk.
Rágondolni is elborzasztó!!